Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖka min kondis
You need to log in to create posts and topics.

Jag körde igång med löpning i våras men fick göra ett litet uppehåll under sommaren pga skada. Det är grymt trist att göra det. Men efter det har jag kört ett program från iForm (http://iform.se/traning/traningsprogram/lopprogram-spring-10-km) för att kla

Varför ska man inte springa när man är förkyld? Vad kan hända?

Så som jag blivit instruerad (läs förstått det), har du feber eller begynnande feber så kan det sätta sig på hjärtat!
Typ hjärtmuskel inflammation eller så! Halsont kan gå över i lunginflammation.
Men antar att det är i extremfall, men hur som, så är det

@ Fredrik Rosin det är sant det är lätt att vilja mer en vad kroppen är upplagd för 😉
Vill få igång min kropp men om man tar i för mycket så är det lätt att man hoppar över nästa tränings tillfälle!

Får ingen fart på springandet!
Springer 3 gånger i veckan 4-8km, där jag satt upp typ intervall där jag springer och går!
Mitt problem är att jag inte får någon fart på springdelen, springdelen ligger jag på 6-9min/km varierar kraftigt.
Exempel på mina in

Några frågor:
Hur länge har du hällt på o tränat så här?
Vad menar du med att du inte orkar?
Hur gammal är du?

Hej Thomas, mina 2 cent...

Det enklaste svaret på din fråga är "att ha tålamod"...

För att krångla till det lite:

Läs de kloka råd du fått i tråden en gång till.

Titta på ditt eget inlägg från den 6/11 - då du sprang/gick ca 3,5km i 8,2 tempo och

började träna efter ett program ifrån Iform vecka 27
jag är 48 år "ung". 🙂
Jag matas av fort så jag orkar inte hålla i...
Vet inte om det även sitter mentalt och inte bara i kroppen

Edit: Har gått ner ifrån 112kg och nu 89kg och har ca 10kg kvar att t

@ Jan Ringius Jag är ju på väg att gå ner i vikt, har ca 10 kg kvar att gå ned. Till sommaren nästa år är jag garanterat nere på min målvikt.

Har du/ni några tips på hur jag ska träna pulsträning? Jag kommer att fortsätta med 3 springningar i veckan, hur

Thomas,

Eftersom du går ner i vikt så går du på energiunderskott. Då är det tyngre att träna. Varit där själv. Vänta bara tills du nåt din målvikt och kan ligga på energibalans - då jädrar kommer du få bättre ork.

Heja-heja, kämpa på. 🙂