Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har ibland känningar av samma sak och har inga andra tips än att lägga sig ner med fötterna i högläge då det slår till.

Se även upp t.ex. efter målgången i tävlingar då hjärtats slagfrekvens går ner samtidigt som man slappnar av och varvar ner. Tim Noake

Problemet är att jag inte hinner lägga mig ner.. i bästa fall hinner jag hålla mig i nått eller sätta mig.
I vissa situationer (möten med myndigheter) så är det inte allt för kul att resa sig upp och sen slänga sig på golvet för att få upp benen... haha.

Jag har också väldigt låg vilopuls och kan ibland känna att det svartnar för ögonen - tex då jag går upp från sängen på morgonen eller om jag suttit länge i en låg soffa och reser mig plötsligt. Då blir det att hålla sig i väggen till systemet startat upp

Vilopulsen går väl ner när man tränar flitigt? Men det verkar otrevligt att det snurrar till så i huvudet. Hoppas att du kommer fram till vad det är, berätta gärna i så fall så man vet.

Jag ska testa att vätska på mig nu en vecka, blir jag inte bättre så får jag kolla upp det så jag vet. Då återkommer jag förhoppningsvis med ett svar. =)

Säkert bra att kolla upp det, särskilt om du funderar. Men personligen sällar jag mig nog till dem som tror att det är blodtrycksfall och ofarligt, men irriterande. Men jag skulle inte våga säga att det är ett hälsoråd ...

Har själv nyligen gått ner 8-9

Det har inte oroat mig eftersom jag är ganska övertygad om att det är vanligt blodtrycksfall. Men funderar på att det borde vara omvänd effekt när man börjar träna. Då borde blodtrycket bli bättre/mer stabilt. Mitt blir bara sämre vilket kändes orimligt.

Hände mig konstant som tonåring som just skjutit i höjden. Jobbigt för huvudet att falla 190cm. Tricket var att vänja sig att resa på sig långsamt vill jag minnas.

Jag har, och har alltid haft, samma problem som du. Man får lära sig att leva med det och alltid tänka på att resa sig lugnt osv. Det är ju lite jobbigt periodvis men man får trösta sig med att det bara är hälsofördelar med att ha lågt blodtryck. Även om

När jag var sist hos doktorn på en liten hälsoundersökning så pratade vi lite om det här. Anledning till att vi pratade om det är för att som så många andra så har jag med problem när jag reser mig upp, det snurrar och allt det där. Svimma eller att tril