Quote from Funbeat user on 24 March 2012, 20:56Att koffein hjälper vet jag, tar jag en koffeindryck så har jag inga såna problem. Men kaffe dricker jag inte o koffeindrycker undviker jag gärna.
Får väl börja med den där intervallträningen. 🙂
Att koffein hjälper vet jag, tar jag en koffeindryck så har jag inga såna problem. Men kaffe dricker jag inte o koffeindrycker undviker jag gärna.
Får väl börja med den där intervallträningen. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 15:08Kaffe intaget har ökats lite efter doktorsbesöket, ca 7-9 koppar /V. Det kanske hjälper och köra ett intervallpass, eller närmare bestämt ett "HIIT" pass i månaden så att man verkligen får köra på i hög fart med.
Kaffe intaget har ökats lite efter doktorsbesöket, ca 7-9 koppar /V. Det kanske hjälper och köra ett intervallpass, eller närmare bestämt ett "HIIT" pass i månaden så att man verkligen får köra på i hög fart med.
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 16:51Vad är HIIT pass?
Vad är HIIT pass?
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 16:56High-intensity interval training:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training
High-intensity interval training:
http://en.wikipedia.org/wiki/High-intensity_interval_training
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 18:08Tackar. 🙂
Tackar. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 19:22Får be om ursäkt för att jag inte förklarade vad HIIT var. Men bra att folk är vänliga och har information. Vad jag har förstått utav den träningsformen så borde det vara tex, 30/30 eller något. Spring 30sec så fort du orkar och vila/gå i 30 sec. Kör det
Får be om ursäkt för att jag inte förklarade vad HIIT var. Men bra att folk är vänliga och har information. Vad jag har förstått utav den träningsformen så borde det vara tex, 30/30 eller något. Spring 30sec så fort du orkar och vila/gå i 30 sec. Kör det
Quote from Funbeat user on 25 March 2012, 19:48Ja absolut. Jag ska nog få med mig en o annan i löpgänget som vill köra intervall. 🙂
Ja absolut. Jag ska nog få med mig en o annan i löpgänget som vill köra intervall. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 10:29Har också problem med blodtrycksfall när jag reser mig hastigt eller är jag har sprungit upp för en trappa. Problemen kommer och går lite i perioder, men jag har aldrig funderat riktigt på när.
Någon gång ibland får jag också blodtrycksfall när jag just
Har också problem med blodtrycksfall när jag reser mig hastigt eller är jag har sprungit upp för en trappa. Problemen kommer och går lite i perioder, men jag har aldrig funderat riktigt på när.
Någon gång ibland får jag också blodtrycksfall när jag just
Quote from Funbeat user on 1 April 2012, 22:04Jag har faktiskt märkt en förbättring nu när jag dricker lite mer och regelbundet. Däremot så tror jag det ligger något lurt i kroppen... vaknat med snuva de senaste två veckorna, lite matt i kroppen, lock för ena örat och skallebank till och från.. Men j
Jag har faktiskt märkt en förbättring nu när jag dricker lite mer och regelbundet. Däremot så tror jag det ligger något lurt i kroppen... vaknat med snuva de senaste två veckorna, lite matt i kroppen, lock för ena örat och skallebank till och från.. Men j
Quote from Funbeat user on 2 April 2012, 08:30Det är möjligt/troligt att ditt blotryck sjunkit nu när du börjat träna. Detta är positivt för de allra flesta. Ibland kan denna sänkning leda till att kroppen inte hinner "bygga" upp blodtrycket tillräckligt snabbt när du reser dig upp (ortostatism). Tro
Det är möjligt/troligt att ditt blotryck sjunkit nu när du börjat träna. Detta är positivt för de allra flesta. Ibland kan denna sänkning leda till att kroppen inte hinner "bygga" upp blodtrycket tillräckligt snabbt när du reser dig upp (ortostatism). Tro