Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"Kramp" i händerna när jag cyklar …
You need to log in to create posts and topics.

Dumma de är på Cykelcity. Riktigt korkade. De säljer ju en tjänst. Bikefit, som de tar betalt för. Är de affärsmässiga gör de en sån för dig, oavsett var du köpt cykeln.

Jag gjorde en Bikefit på Cykelcity, med en cykel jag inte köpt där. Det var värt var

Nina, bredden på styren är inte beroende på din kroppslängd, utan din axelbredd. Jag som ändå är rätt bredaxlad för min längd, har ett 40 cm styre. 42 om du mäter utsidan. Tycker det är smutt å bekvämt. På CX:n är det 2 cm bredare, och jag upplever det so

Edit: Ser att Bruse själv skrev ett inlägg samtidigt som jag skrev detta...

Köp en billig styrstam Nina, du kan behöva byta flera gånger innan du hittar någon som blir bra. Sedan kan det vara vettigt som någon skrev att vinkla upp styret lite så du får h

Nina, det låter som om ditt styre kan vara för brett för dig. Om du vill ha en bra, billig, och noggrann bikefit i Göteborgsområdet så kan jag rekommendera Bike Tyson i Kungsbacka. Tyson är kanske Sveriges kunnigaste cykelmek...

Nina:
45 cm styrbredd är detsamma som jag har och baseras på "axelbredden" eller mer exakt avståndet mellan axelkulorna... kanske har du för brett styre då kvinnor oftast har kortare avstånd mellan dessa.
Har du lite mindre händer kan campagnolos "nya" v

Bruse, igår på cykelturen skruvade vi lite på min sadel. Den hamnade till slut tillbaka i ursprungsläget. Vi var inte helt överens om hur jag skulle sitta på den. Han tyckte jag satt för långt bak och ville flytta bak sadeln. Själv vill jag sitta ännu län

Det är ju lite svårt att mäta axelbredden på sig själv, för du rör ju armarna. Be nån mäta upp mellan dina axelleder.

Och stå å ändra inställningar på en tur... det känns som att famla i blindo i ett mörkt rum. Du har inget utgångsläge, och du vet inte o

Här kan du ladda ned Kadens där man åkte runt till olika bikefiters, står nog lite om kontaktvägar o priser. Det tar lång tid att hitta rätt själv så all hjälp man kan ta o få ska man ta.

http://www.kadens.se/tidningen/cykeltidningen-kadens-1-2011.htm

Nina, din kropp är värd de pengarna en bikefit kostar! Jämför det med att ha ont.

Du skulle inte kunna be någon ta en bild på dig från sidan och rakt framifrån när du sitter på cykeln?