Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:28visst kan du lägga hur mycket pengar som helst på bikefit etc. men eftersom ju orsaken är rätt tydlig. att problemen uppstår pga att du klämmer nerver i handleden borde det billigaste vara att bara undvika det. Se till att hålla handleden rakare och mer a
visst kan du lägga hur mycket pengar som helst på bikefit etc. men eftersom ju orsaken är rätt tydlig. att problemen uppstår pga att du klämmer nerver i handleden borde det billigaste vara att bara undvika det. Se till att hålla handleden rakare och mer a
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:32Det är ingen bild du försöker länka till utan en egen webbsida. Ta bort "BILD: och ha kvar bara länken.
Det är ingen bild du försöker länka till utan en egen webbsida. Ta bort "BILD: och ha kvar bara länken.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:34Du kan sitta för statiskt, krampaktigt, snett på cykeln, handtagen är på fel höjd och så vidare.
Det är frågan om vad just du gör.
Det lär ingen läkare komma på om h*n inte heter Tullike Jahre eller Thore Johansson.
Du kan sitta för statiskt, krampaktigt, snett på cykeln, handtagen är på fel höjd och så vidare.
Det är frågan om vad just du gör.
Det lär ingen läkare komma på om h*n inte heter Tullike Jahre eller Thore Johansson.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:37Tack, Elin!! 😀
Tack, Elin!! 😀
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:38Ok, nästa fråga då. Kan man höja upp styret utan att ha styrstammen "upp-å-ner"?
Och nej, jag kommer inte att byta cykel. 😉
Ok, nästa fråga då. Kan man höja upp styret utan att ha styrstammen "upp-å-ner"?
Och nej, jag kommer inte att byta cykel. 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:44Definitivt vara försiktig - jag hade samma problem förra året och det visade sig vara diskbråck i nacken orsakat av att jag suttit fel på cykel och vid datorn.
Definitivt vara försiktig - jag hade samma problem förra året och det visade sig vara diskbråck i nacken orsakat av att jag suttit fel på cykel och vid datorn.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 10:45Det där låter otäckt, Malin! (#)
Det där låter otäckt, Malin! (#)
Quote from Rasmus Olsson on 1 June 2011, 11:09Det blir svårt att höja styret mer, då styrstammen redan sitter så högt upp på gaffelröret det går. Det enda är en styrstam med brantare vinkel.
Eller byta gaffel... så dina barn får svälta.
Kanske jag ska lägga in i min sadelskola, att vinkeln på handl
Det blir svårt att höja styret mer, då styrstammen redan sitter så högt upp på gaffelröret det går. Det enda är en styrstam med brantare vinkel.
Eller byta gaffel... så dina barn får svälta.
Kanske jag ska lägga in i min sadelskola, att vinkeln på handl
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 11:12Jag har redan fått "bannor" för att cykeln ser ut som den gör. Jag kan tänka mig att byta smådelar men cykeln i sig ska jag ha kvar. Jag älskar den!
Ska jag testa att flytta växelreglagen? Sitter de för högt upp?
Jag har redan fått "bannor" för att cykeln ser ut som den gör. Jag kan tänka mig att byta smådelar men cykeln i sig ska jag ha kvar. Jag älskar den!
Ska jag testa att flytta växelreglagen? Sitter de för högt upp?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 11:23@David: ...och ingen "bikefit-guru" kan diagnostisera långvarigt känselbortfall och problem med finmotorik långt efter ett cykelpass.
@David: ...och ingen "bikefit-guru" kan diagnostisera långvarigt känselbortfall och problem med finmotorik långt efter ett cykelpass.