Quote from Funbeat user on 16 July 2007, 20:59Tycker med det låtar som en inflammerad hälsena. Har hänt mig en gång på varje fot^^
I alla fall, jag tränade så gott jag kunde och så smörjade jag dagligen med antiinflammatorisk gel, typ zon funkar. Gick över på bara några dagar.
Tycker med det låtar som en inflammerad hälsena. Har hänt mig en gång på varje fot^^
I alla fall, jag tränade så gott jag kunde och så smörjade jag dagligen med antiinflammatorisk gel, typ zon funkar. Gick över på bara några dagar.
Quote from Funbeat user on 27 July 2007, 00:35exentrisk träning som beskrivits för dig är absolut det bästa. du kan även massera på hälsenan själv genom att nypa tag innanför med ett pincettgrepp hälsenan där det gör som mest ont och glida med både fingrar och hud över smärtande ställe, kallas tvärf
exentrisk träning som beskrivits för dig är absolut det bästa. du kan även massera på hälsenan själv genom att nypa tag innanför med ett pincettgrepp hälsenan där det gör som mest ont och glida med både fingrar och hud över smärtande ställe, kallas tvärf
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 11:05Nu har även jag råkat ut för detta och har ont sen i tors efter ett lång lopp. Lite svullen på baksidan av foten vid hälsenan. Har masserat och tagit värktablett.
Hur långt tid ska man vänta innan man kan springa igen. Ska springa midnattsloppet den 15
Nu har även jag råkat ut för detta och har ont sen i tors efter ett lång lopp. Lite svullen på baksidan av foten vid hälsenan. Har masserat och tagit värktablett.
Hur långt tid ska man vänta innan man kan springa igen. Ska springa midnattsloppet den 15
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 13:14Jag fick hälseneinflammation när jag fjällvandrade förrut. Kommer ihåg det där "knaket". Jag tyckte det var skitfränt eftersom den knakade så lustigt. Men men... Lite vila så försvann det, vilket jag är endå är glad för. Har för mig jag också använde zon
Jag fick hälseneinflammation när jag fjällvandrade förrut. Kommer ihåg det där "knaket". Jag tyckte det var skitfränt eftersom den knakade så lustigt. Men men... Lite vila så försvann det, vilket jag är endå är glad för. Har för mig jag också använde zon
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 14:10Exentrisk träning är riktigt bra för hälsenan. Studier gjorda i Göteborg visar att inte bara senan stärks utan kroppen utsöndrar smärthämmande ämnen under den exentriska träningen.
3 x 20 varje dag i riktigt långsamt tempo gjorde personerna i studien oc
Exentrisk träning är riktigt bra för hälsenan. Studier gjorda i Göteborg visar att inte bara senan stärks utan kroppen utsöndrar smärthämmande ämnen under den exentriska träningen.
3 x 20 varje dag i riktigt långsamt tempo gjorde personerna i studien oc
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:02Gärna en mer utförlig förklarning på vad exentrisk träning är.
Gärna en mer utförlig förklarning på vad exentrisk träning är.
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:16Excentrisk träning är när man "håller emot" med muskeln. Detta görs så att man börjar med muskeln ihopdragen, för att sedan hålla emot vikten och sakta gå ut till läget då muskeln är helt sträckt. För hälsenan innebär det att man står på tå och sakta sänk
Excentrisk träning är när man "håller emot" med muskeln. Detta görs så att man börjar med muskeln ihopdragen, för att sedan hålla emot vikten och sakta gå ut till läget då muskeln är helt sträckt. För hälsenan innebär det att man står på tå och sakta sänk
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:29Det enda jag kan tillföra diskussionen är det tråkiga svaret "skynda långsamt". Min hälsena gick av för ett antal år sedan, hade inte tid att ta hand om den eftersom det var mitt i en tävlingsperiod, utan fick en kortisonspruta i hälsenan sen kom smällen
Det enda jag kan tillföra diskussionen är det tråkiga svaret "skynda långsamt". Min hälsena gick av för ett antal år sedan, hade inte tid att ta hand om den eftersom det var mitt i en tävlingsperiod, utan fick en kortisonspruta i hälsenan sen kom smällen
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:30Jag hittade denna länk (pdf fil)
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Jag hittade denna länk (pdf fil)
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20h%C3%A4ssleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Quote from Funbeat user on 28 July 2009, 15:59Tusen tack Thomas, grymt bra länk!
Tusen tack Thomas, grymt bra länk!