Quote from Guest on 24 September 2012, 18:58Man hör ju ofta det där med att man ska köra sina hårda pass hårt och lätta/långa pass just lätt och långt. Att många (nybörjare - och andra) liksom hamnar däremellan, "mellanmjölkspass", som blir lite varken eller - och att det då ger sämre träningsresul
Man hör ju ofta det där med att man ska köra sina hårda pass hårt och lätta/långa pass just lätt och långt. Att många (nybörjare - och andra) liksom hamnar däremellan, "mellanmjölkspass", som blir lite varken eller - och att det då ger sämre träningsresul
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:08Mellanmjölksträning är absolut inte bortkastad träning! All träning som blir av är bra. Och samla kilometrar är viktigt.
Man kan hålla på med det hur länge som helst. Men det är dom där gångerna man funderar på att slå sej loss från den vanliga lunken och
Mellanmjölksträning är absolut inte bortkastad träning! All träning som blir av är bra. Och samla kilometrar är viktigt.
Man kan hålla på med det hur länge som helst. Men det är dom där gångerna man funderar på att slå sej loss från den vanliga lunken och
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:12Förutsättningen för att det ska vara dåligt med mellanmjölksträning är väl att man istället ska träna mycket mer långpass så att den totala sträckan blir större?
För sådana som mig är det nog strunt samma. Alla pass som blir av är bättre än inget alls oc
Förutsättningen för att det ska vara dåligt med mellanmjölksträning är väl att man istället ska träna mycket mer långpass så att den totala sträckan blir större?
För sådana som mig är det nog strunt samma. Alla pass som blir av är bättre än inget alls oc
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:13Kan nog känna att mellanmjölkspassen är viktiga för psyket om inte annat, det är roligt och då är det bra. Är det roligt ökar ju chansen att man längtar ut till nästa gång 🙂
Håller f ö med Peter & Fredrik.
Kan nog känna att mellanmjölkspassen är viktiga för psyket om inte annat, det är roligt och då är det bra. Är det roligt ökar ju chansen att man längtar ut till nästa gång 🙂
Håller f ö med Peter & Fredrik.
Quote from Jonny Persson on 24 September 2012, 19:20All träning som blir av är bra träning. Däremot förstår jag inte varför det skulle vara roligare att mellanmjölksträna. De lugna passen mellan de hårda är för mig ofta alldeles, alldeles underbara och det är tur det eftersom de är bulken i min träning.
All träning som blir av är bra träning. Däremot förstår jag inte varför det skulle vara roligare att mellanmjölksträna. De lugna passen mellan de hårda är för mig ofta alldeles, alldeles underbara och det är tur det eftersom de är bulken i min träning.
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:22Anledningen till att "mellanmjölkspass" anses dåligt i vissa kretsar är att de inte är tillräckligt snabba för att anses vara kvalitet, men ändå tillräckligt snabba för att slita såpass mycket på kroppen att de "riktiga" kvalitetspassen blir lidande. För
Anledningen till att "mellanmjölkspass" anses dåligt i vissa kretsar är att de inte är tillräckligt snabba för att anses vara kvalitet, men ändå tillräckligt snabba för att slita såpass mycket på kroppen att de "riktiga" kvalitetspassen blir lidande. För
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:26Knappar jag in mitt mil-PB på Jack Daniels VDOT-kalkylator så säger den att min Easy-pace (E) är 5:46 och mitt Mara-pace är 5:00 och däremellan finns inga träningstempon. Det är mellanmjölksland.
Nu har jag aldrig ro att träna så långsamt som 5:46 utan
Knappar jag in mitt mil-PB på Jack Daniels VDOT-kalkylator så säger den att min Easy-pace (E) är 5:46 och mitt Mara-pace är 5:00 och däremellan finns inga träningstempon. Det är mellanmjölksland.
Nu har jag aldrig ro att träna så långsamt som 5:46 utan
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 19:53Ett lästips: http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2012/2012-2/SVIF122-hela.pdf
sid 44 o framåt
Ett lästips: http://www.gih.se/Documents/CIF/Tidningen/2012/2012-2/SVIF122-hela.pdf
sid 44 o framåt
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 20:42Jag springer inte alltid för att bli bättre tränad. Ibland springer jag endast för att lufta bort dumheter, elakheter, besvikelser, dåliga samveten mm ur huvudet. Då blir det lätt mellanmjölk, men jag blir glad, och det är värt väldigt mycket 🙂
Jag springer inte alltid för att bli bättre tränad. Ibland springer jag endast för att lufta bort dumheter, elakheter, besvikelser, dåliga samveten mm ur huvudet. Då blir det lätt mellanmjölk, men jag blir glad, och det är värt väldigt mycket 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 21:22Det ska ju också vara roligt att träna.
Det ska ju också vara roligt att träna.