Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Säg då att man tränar 4 ggr i veckan, tre milpass och ett längre pass.

Då finns det ingen anledning att "hålla" igen på något av passen?

Dvs ladda på, men så man håller hela passet igenom. Hur mycket man laddar på (hur mycket man "lider") bestäms då a

Finns det schema för "mellanmjölk" också?

Jisses. Spring som ni vill om ni nu måste springa.
Om man efter träning gjort något som får en att önska sig ut igen så bör det vara bra. Oavsett vad man gjort.

Jag har sprungit sedan 1952.
Efter scheman?
För

Jag har gått ifrån tänket "så mycket som möjligt" och springer i regel varannan dag. Med ett antal år (52) på nacken märker jag att återhämtningen är viktigare. I gengäld blir oftast de pass jag kör av högre kvalitet än innan och inte har jag blivit en sä

Anniica: Det var snällt att du förklarade men jag har aldrig haft några problem att förstå att det inte kan vara kul med mellanmjölksträning. Jag menade bara att det kan vara väldigt njutbart att ta det lugnt på de lugna passen. Det måste inte vara mellan

Var sak har definitivt sin plats, alla pass har sin charm 🙂

Jag tror att många fastnat i konceptet att en viss hastighet är det som är mellanmjölksträning. Min uppfattning är istället att mellanmjölksträning snarare är fel hastighet inte bara utifrån vilket pass man kör utan även var man befinner sig i sin periodi

Det gör ont att bli snabb, och det är ju så joooobbigt.

Problemet är väl när all träning blir mellanmjölk om man har ambitionen att bli så snabb som man kan bli. när långpassen går så "fort" att man inte orkar springa fort på de pass som skulle gått fort och alla pass går i samma fart. de flesta fyller väl ut