Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 21:46jag har väldigt svårt för den sortens pass. tycker milen är den klart roligaste distansen och fick jag välja 😉 skulle det bara bli såna pass. jag förstår dock vitsen med kortpass och långpass, mellanmjölken är däremot ett mysterium för mig... nån gång ib
jag har väldigt svårt för den sortens pass. tycker milen är den klart roligaste distansen och fick jag välja 😉 skulle det bara bli såna pass. jag förstår dock vitsen med kortpass och långpass, mellanmjölken är däremot ett mysterium för mig... nån gång ib
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:10Varför skulle mellanmjölk inte ge något? Det ger mer än att springa långsamt i alla fall. Problemet är när man tränar mycket och det blir för många pass, för lika och för ofta. Då har man hamnat i mellanmjölkland.
Varför skulle mellanmjölk inte ge något? Det ger mer än att springa långsamt i alla fall. Problemet är när man tränar mycket och det blir för många pass, för lika och för ofta. Då har man hamnat i mellanmjölkland.
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:45Själv har jag hört gång efter annan att motionärer kör hårda pass för sakta och lugna pass för hårt.
Men sen hörde jag om Jonas Buud träning. Han kör alltid i 38-39min/mil fart oavsett längden på passet. Han verkar kunna springa i denna fart i alla fall
Själv har jag hört gång efter annan att motionärer kör hårda pass för sakta och lugna pass för hårt.
Men sen hörde jag om Jonas Buud träning. Han kör alltid i 38-39min/mil fart oavsett längden på passet. Han verkar kunna springa i denna fart i alla fall
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 22:55Erfarenheten säger: enformighet ger stagnation, variation ger effekt. Spring därför kort och långt, snabbt och långsamt, intervaller och konstantfart, i terräng och på bana. Brant och flackt. Blanda och ge. Låt aldrig kroppen få det den tror att den ska f
Erfarenheten säger: enformighet ger stagnation, variation ger effekt. Spring därför kort och långt, snabbt och långsamt, intervaller och konstantfart, i terräng och på bana. Brant och flackt. Blanda och ge. Låt aldrig kroppen få det den tror att den ska f
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 23:43Frågan är egentligen huruvida det finns "mellanmjölkspass" i ett systematiskt upplagt träningsupplägg. Svaret är naturligtvis nej. Det finns distanspass, snabbdistanspass (tempopass), och långpass, å ena sidan, sedan finns det dina intervallpass och dina
Frågan är egentligen huruvida det finns "mellanmjölkspass" i ett systematiskt upplagt träningsupplägg. Svaret är naturligtvis nej. Det finns distanspass, snabbdistanspass (tempopass), och långpass, å ena sidan, sedan finns det dina intervallpass och dina
Quote from Funbeat user on 24 September 2012, 23:58Jag tycker det är jätteskoj att dra ut på en runda som egentligen går för fort för att vara långpass men för sakta för att vara snabbdistans. Intervaller är bara angenäma när man har dem i backspegeln, avklarade och med en fin pulskurva att beundra. Långp
Jag tycker det är jätteskoj att dra ut på en runda som egentligen går för fort för att vara långpass men för sakta för att vara snabbdistans. Intervaller är bara angenäma när man har dem i backspegeln, avklarade och med en fin pulskurva att beundra. Långp
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 00:21Tja, eller så kan man svara på frågan så här: mellanmjölkspass/träning ger mellanmjölkslöpare.
Tja, eller så kan man svara på frågan så här: mellanmjölkspass/träning ger mellanmjölkslöpare.
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 00:26Jag försörjer mig inte på löpningen som tur är, så för mig är det mindre viktigt att prestera och noja över detaljer. Det viktiga - för mig - är att kunna springa, slippa skador, ha kul och må bra och då fyller alla pass en funktion (åtminstone i min bok)
Jag försörjer mig inte på löpningen som tur är, så för mig är det mindre viktigt att prestera och noja över detaljer. Det viktiga - för mig - är att kunna springa, slippa skador, ha kul och må bra och då fyller alla pass en funktion (åtminstone i min bok)
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 01:31Annica: de e lugnt. Min föregående kommentar var en kommentar till hela denna diskussion 😀
Annica: de e lugnt. Min föregående kommentar var en kommentar till hela denna diskussion 😀
Quote from Funbeat user on 25 September 2012, 07:28När jag tränar mycket är det viktigt för mig att välja ut vilka pass jag ska ta i på/prestera på. De går inte att ta i på varje pass. Då blir det halvdant och man går ner i källarn. Jag strävar efter att köra ett hårt pass ca varannan dag och minst ett lu
När jag tränar mycket är det viktigt för mig att välja ut vilka pass jag ska ta i på/prestera på. De går inte att ta i på varje pass. Då blir det halvdant och man går ner i källarn. Jag strävar efter att köra ett hårt pass ca varannan dag och minst ett lu