Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag förstår inte riktigt vad ni ska ha banden till. Springer ni inte så fort ni kan ändå? Möjligen kan det behövas sista 5km när man kanske behöver ta i mer än man kan. Risken är att man springer fortare än man kan (följer schemat) och kraschar efter 13km

Utan mellantider är "Risken är att man springer fortare än man kan och kraschar efter 13km..."

När jag sprang för en 4-5 år sedan fanns det oxå armband för utdelning på "mässan". Har aldrig själv använt mig av ett sådant, utan ser det som en lagom sysselsättning att räkna på det när man ändå plöjer km efter km 😀
På slutet är man så trög att man hi

Nuförtiden har man ju datoriserade armband av typen Garmin FR305. Rätt inställda talar de om hur många meter man är ifrån sitt måltempo. Tro inte 100% på dessa uppgifter bara.

Räknas inte 305:an som viktmanchett?

Krister. tänk om du är sämre än du tror? Då kraschar du trots att du håller ditt schema! Eller om du är bättre än du tror? Du springer du för långsamt!

Vad jag menar är att man ska känna efter i kroppen hur fort man kan springa och hålla denna fart! På

Eftersom jag inte vill springa varje km exakt lika fort så tappar bandet sin funktion lite ändå. Kör utan och försöker minnas i huvudet hur fort jag vill ha klarat av 15 eller 16 km. För långt ifrån där för PB så taggar jag ner, har jag chansen försöker j

Ja, det är därför man måste testa ungefär hur bra man är innan loppet, så man vet vilken fart man skall börja med.

Har en tid som jag uppskattar att jag borde klara i åtminstone 15 km. Sen har jag tänkt att jag ska kämpa resten av sträckan. Mellantidsarmbandet hjälper mig då när hjärnan börjar förlora räkneförmågan. Ungefär som en skidåkare som har ledare i spåret som

Det finns åtm. en riktigt vattentät användning för ett tidsband: Har ett utskrivet med mitt nuvarande PB och på lördag ska detta jämföras mot SMS som kommer indimpandes med min träningskompis aka ärkerivals olika etapptider. Ger mys-stunden i soffan en ex