Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningömma/blå naglar?
You need to log in to create posts and topics.

Sprang i helgen halvmaran i Stockholm, och kände i slutet att min ena "långtå nagel" ömmade en hel del. Den var inte blå, men ömheten sitter fortfarande i. Har märkt samma tendens även på andra långpass. Är det något man får räkna med när man springer län

Låter som att du har för små skor, under långpass eller långa tävlingar sväller fötterna. prova att köpa en halv till en storlek större skor allternativt en bredare skomodell.

Har samma problem. Efter en mara kan jag ha 6-7 blåa naglar som sen ramlar av några månader senare. För min del hjälper det att köpa större skor. Vissa modeller är 2 nummer större än jag har i normala skor

Tror du behöver mer luft i framfoten på skon. Enda nackdelen med stora skor tycker jag är när sulornas ytterkanter blir irriterande breda. Men i Rune Larssons anda kan man justera det med lite verktyg.

Var det inte Kari Martens som sa att han på sin för

Vanligt, finns flera trådar om detta som t.om har fått ett eget namn Mortons tå. T.ex: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=826390

Jag har samma problem. Köper lite större skor. Tejpar ibland. Har blå nagel ibland :D.

Blåa naglar är en del av identiteten när man tar sin träning seriöst!
Nån nagel ryker alltid, nästan oavsett skor. En ramlade nyligen av - dags att börja från början 🙂

Pröva kompressionsstrumpor som diskuteras i andra trådar.
Har hjälpt mej mot blånaglar, även om skostorleken är kanske viktigast.

Jaha, så Du menar att vi, som HAR tappat (stortå)naglar, men lärt oss av det och vidtagit åtgärder och därför oftast har OK naglar, INTE tar vår träning seriöst?? (#)

😉

Jaså, är det det jag är nu.... seriös alltså! 😀

Barfota..? (t+)