Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningömma/blå naglar?
You need to log in to create posts and topics.

Satan, borde ha sett den komma... var helt inne på spåret "låta småsaker komma i vägen för vad som är viktigt" - det är väldigt seriöst att åtgärda ett problem så att man kan träna vidare!

Jag har ständigt 4-5 blå naglar. Inte snyggt men jag står ut!

Jag har ständigt rödmålade naglar för att täcka de blå.....och lila......och fula naglarna.

Ni som tränar vidare med skor som ger er blå naglar: har ni provat med större skostorlek/bytt modell eller märke till nåt rymligare?
- I så fall, varför gick ni tillbaka till skor som klämmer tårna?
- Om inte, varför det?

(F ö finns det ju folk so

Det är som med cykelsadlar. "Jag vägrar att köpa en annan innan den är utsliten".

Jag har 30 år gamla sadlar. De slits inte så fort, med lite omsorg.

Nu ska jag inte överdriva hur mycket blå naglar jag har. Vid väldigt långa/hårda/kuperade lopp så kan det bli så att tårna får några extra smällar. Men nu springer jag inte marathon speciellt ofta, inte heller halvmara i tävlingsfart, så jag har aldrig be

@Fp. David ¤

Springer man barfota sliter man inte ut några skor.
Cyklar du med rumpan bar och sliter alltså inte ut sadeln så fort?
Eller sitter du direkt på stången, utan sadel, också med rumpan bar?

Jag vet inte riktigt vad som skulle vara en fördel med det?

Efter Zola Budd så är det inte precis vinnande med barfotalöpning.

Det är inte efter varje löppass som jag får blåa naglar. Vid normalpass på kanske en timmes löpning i lättare terräng eller asfalt så går det alldeles utmärkt. Inga känningar och inga nya blåa.

Men efter 12H eller 4H eller i mycket kuperad terräng där m

Jag har sprungit i 30 år relativt mycket men aldrig fått blånaglar (c:a 10 LL, 3 sth marathon, 1 bergsmarathon, 6 FEM/BAMM, 2 Ironman, c:a 15 halvmarathon och en massa träning för att klara av detta) - är jag oseriös?