Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Janne - du kan parkera i Åkersberga och ta bussen upp till Norrtälje.

Liv - det stämmer som Khedron säger, det finns ett par ställen att hoppa av på, men bussarna går väldigt sällan.

Jag vågar inte lova något, men ev kan jag ställa upp med hämtning vid

Har börjat kolla upp lite saker.

MAT:
------
Det lär finnas en livsmedelaffär i Penningby och jag vet att det finns ett enklare fik i Linneladan i Penningby. Öppet 11-16 (?)
Fiket Kaffestugan i Wira bruk har ett sortiment med bl.a. smörgåsar. Öppet 11-16

Tror inte du ska vända håll, men på något sätt skulle det vara roligt att avsluta vid Domarudden där det både finns dusch, bad och mat.
Sen är det ju en liten bit kvar till kommunikationerna med omvärlden, men man skulle kunna fundera. Jag kommer att ta b

Aha, han är på hugget! 🙂

Ungefär så går mina tankar också, roligare att avsluta där det finns en chans att man har mat och dusch. Fast frågan är om man hinner i tid för lagad mat vid Domarudden, köket stänger kl 17.00.

Alltså Khedron - SL:s reseplanerare verkar lite kokko.
Från Åkerberga tar man buss 621 direkt till Norrtälje. Från Östra station i Stockholm tar man 676:an.
Från Vira till 621:ans busshållplats är det en kilometer. Däremot är man aldrig i närheten av 676

Det finns en grillplats vid Domarudden så om ni kan få nån att köra dit kol och något att slänga på grillen så ordnar sig maten även om köket har stängt.

Lena: Nja, snarare att som man frågar får man svar. 🙂

En del av vitsen med denna lilla löpning är att det skall vara längre än Jättelångt och då passar det inte att starta precis inne i Norrtälje. I alla fall inte om jag skall kunna kalla detta "Ännu lä

Men då har du inte räknat med de obligatoriska felspringningarna 🙂
eller en liten omväg förbi ett bad eller fik.

Jag har parkerat vid Domarudden några gånger, sedan joggat ut till vägen Åkersberga-Norrtälje (ca 2 km jogg genom skogen) och tagit bussen från Brännbacken till Penningby. Denna buss går vidare till Norrtälje. Sedan har jag sprungit Roslagsleden Penningby

Det blir ingen runda för mig. Var tvungen att hoppa av i Rönninge på Hornstull-Järna.

Min värk i rumpan härrör från att jag har obalans i styrka på benen. Vänster sida är mycket svagare än höger. Fortsatta styrkeövningar gäller för mig.