Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÖnskar tips om bra co2 pump eller …
You need to log in to create posts and topics.

Patric: tyckte jag såg att du kör RoH etapp 9 på söndag. Det gör jag också. Kör du med däcket du nämner kan du få bränna av en patron vid målet för att testa (om jag inte förbrukat den själv under sträckan!).

Jag fick min andra punktering ute i lördags. Naturligtvis sammanföll det med Järnmannen i Kalmar. Eftersom jag hade spenderbyxorna på mig när jag köpte pump så hade jag en exklusiv Biltemapump till hjälp.
I förrgår fick jag orken tillbaka och utförde mat

Tord, tvärtom. Låt en CO2 pump ta däcket upp till ett grundtryck och sedan använda en bra pump för att toppa upp det till 7-8 bar (om man nu kan säga så på svenska).

Nu har vi inte kollat exakt, men vi har dragit i uppskattningsvis närmare 7 bar i Elins däck skulle jag tro och då har vi inte pressat allt vi kan. Elins CO2-manick ska klara max 8 enligt påskrift. Det har lite att göra med hur bra man pressar den mot ven

Sist blev det ju en del kvar i patronen efter att däcket kändes fullgott pumpat, vilket vi blev varse ganska ljudligt. 😀

Storleken på däcken påverkar en hel del. Jämför gärna en hög olika 23mm-däck och förundras över skillnaderna. 🙂

Ja, mina mäter mellan 24 och 25 (närmare 24)

...och då har du förmodligen bara mätt bredden... 🙂

Fast det är ju (minst) två parametrar i hur bra en CO2-pump fyller ett däck. Den ena är hur stor volym gasen har, den andra är anslutningen är.

Volymen verkar räcka en bit till. Mitt intryck som bisittare är att det snarare är lite meckigt att få tillräc

Vet inte hur jag kan komma åt höjden. Men jag förstår exakt vad du menar.