Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"ojämn" fettförbränning
You need to log in to create posts and topics.

Finns det nånting alls man kan göra för att få en mer jämn fettförbränning? När jag konditionstränar försvinner fettet från benen, men inget alls från överkroppen.. 🙁 vill väl gå nån enkel väg, men är det nån som har nåt tips på vilken sorts löpträning

Hej Lisa, det finns olika lösningar på ditt problem:

1. Spring längre.
2. Spring fortare.
3. Spring oftare.
4. Ät mindre.

Välj själv vilket som passar dig bäst.

Det finns inget sätt att påverka var fettet tas när det förbränns, kroppen är konstruerad f

Linus: Magen på män och baken på kvinnor.

Ah.

Det är inte så säkert att det stämmer på alla, är olika från person till person också. Personligen brukar det först synas i ansiktet på mig, men jag klagar inte över det.

Fast man tycker att det borde vara naturligt för kroppen att varje muskel använde fett som låg närma. Dvs att om du tränar enbart benmusklerna på gymmet (vi säger det för det är mer riktad träning av musklergrupper än löpning som faktiskt använder en stor

Det stämmer tyvärr inte. Det är dina gener som bestämmer i vilken ordning fettet ska försvinna och som David sa magen för män och baken för kvinnor är normalt det sista som försvinner fast genetiska skillnader finns! Så det är bara att träna på 🙂

En viss lokal lipolys förekommer vid den arbetande muskeln, men inte så det påverkar. Det är mest forskare och andra som märker sådant, vid en fettmättning med biopsi märks ingen påtaglig skillnad på t ex tennisspelares höger och vänster arm.

Jo, fettet verkar ha vissa ställen det trivs på. 🙂

Men jag tror också att detta förstärks av att man upptäcker ställena och focuserar mer på dem.

Tar mig själv som exempel. För mig samlas det mest på låren, eller åtminstone ser jag det mest där. Mage

jag måste nog vara karl då, för jag förbränner inget fett på magen, bara på benen, har den mindre omtyckta äppelformen. Jag har funderat på om det kan vara så att man toktränat mage och därför har man en massa underliggande muskler, men det är väl bara ön