Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Just när jag skulle gå från jobbet mot löpbandet och dagens VU upptäcker jag hur jag är superöm på en punkt på utsidan smalbenet/just ovanför fotleden. Jag kan inte för mitt liv komma på vad jag skulle ha gjort, utan mitt i ett promenadsteg kände jag det

Försöker minnas och nog är det väl mest på utsidan av skenbenet det gör ont av benhinnorna?
Har inte känt sedan jag slutade med fotbollen för 6 år sedan så jag är osäker

Mina fem cent: När jag i november blev alltmer öm på en punkt något större än en femkrona på utsidan av vaden, ca 15 cm upp från fotnölen på vadbenet, så visade röntgen på en stressfraktur. De tre sista försöken att springa resulterade i akut hemgång. Min

Vanlig slätröntgen visar väl enbart läkta stressfrakturer? För att se akuta behövs magnetröntgen vad jag har förstått.

Det låter inte som benhinneinflammation då det brukar vara på insidan. Så jag tror det är något annat. Stressfraktur? Inte särskilt troligt om du inte springer 15 mil i veckan.

Jag har oftast ont lite på utsidan av benen när jag känner av benhinnorna.

Hej alla glada. Det är ju så här att det som kallas för benhinnor finns bara på insidan av smalbenen. Det som däremot kan smärta på utsidan med liknande värk är muskelgruppen peroneus longus och brevis. Så det skulle kunna hjälpa med någon stretch i detta

Är inte benhinna det yttersta lagret på alla skelett-delar?

Jo visst det finns en benhinna runt dina ben, men det är inte dom som gör ont.
Utan vad jag har fått lära mig så är ett "benhinneproblem" alltid på insidan.
Du känner det lätt om du tar din hand och gnuggar på insidan av benet precis på kanten. Det är näs

Aha det var intressant.