Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr det bara min/km som gäller?
You need to log in to create posts and topics.

"Däremot kan det ju vara kul att, om man väl springer en tävling, kunna göra en så bra tid som möjligt."

Läste ett inlägg (ville inte förstöra den tråden) och tänkte på vad folk sagt/skrivit tidigare. Är det en ny trend att man vill ha så snabb tid som m

Jag kör alla lopp över en och samma tid då det gäller milen, halv- & helmarathon. Kvittar om det är Athen som har en backe på 12 km uppför eller om det är Berlin som är helt flack.
Det är tiden man snackar om. har det inte alltid varit så?
TT

Största och bästa jämförelsen får man ju om man återkommer till samma tävling igen och slår sitt eget pers på den aktuella banan.

Jo det har du rätt i. Men då får man räkna bort eventuell viktuppgång, motvind, tillfällig formsvacka, trångt i starten mm. 🙂

TT

Det måste vara bättre att vara först.

Lars, det är ju mig du citerat och du har missförstått mig!

Tja för min del så störs jag inte av att andra försöker kuta så fort dom bara kan och har stenkoll på sina tidigare tider och försöker slå dom etc,etc...Själv kutade jag alla pass med klockan igång för typ 15 år sedan å loppen skulle gå så fort som möjlig

@Olof

Ville inte peka ut någon, där av ingen trådreferens. Har dock fått uppfattningen att folk på forum och IRL stirrar sig blind på tiden. Vill inte peka ut dig.

Alla löpartävlingar utom tidslopp går väl ut på att komma först så det är egentligen inte så konstigt....

Är det verklingen så?