Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr det bara min/km som gäller?
You need to log in to create posts and topics.

Är det inte så David? Att den som kommer först står som segrare?

Sedan är vi ju ett dröse som ser det som ett mingeljippo också - eftersom vi inser att vi hur vi än anstränger oss aldrig kommer att bli speciellt snabba. 🙂

2003 kom jag sist i Kolarmora Marathon med en tid på 5.18.52....HURRA.!,..Har kollat med en massa löpare genom åren å det är faan i mig ingen som kommit sist någon gång...så de ni.!
Annars så är min bästa placering en jättefin 5:e plats i Marathonstafette

Men att jämnföra prestationen Sylvester (gbg med höjdskillnad på 6 meter) och Lidingöloppet genom att titta på min/km går det.

njae, det går väl inte utan "man" försöker väl jämföra i samma kategori, Lidingöloppet är då ett terränglopp och bör jämföras med andra terränglopp. Och så kan man kasta sig in i en skön debatt/diskussion kring vilket av de olika loppen man jämför som är

Det intressanta är ju att se hur man kan utvecklas som löpare. Det gör man kanske mest rättvist genom att ha en tävling som mål och träna och toppa mot den. När man pratar med andra löpare och jämför så blir det väl lätt att man jämför ex "tid på halvmara

jupp, det stämmer nog för jag som inte sprungit Gbg-varvet men däremot hasat mig runt St. Eriksloppet (numera Stockholm halvmarathon) jämför då din tid på Gbg-varvet med min tid i Sthlm.

Samtidigt som jag å bestämdaste hävdar att Sthlm är jobbigare än Gb

haha - Ja Sthlm:are är jobbigare 😉 ...eller vad var det inte det du sa?

/Uppvuxen i Mälarhöjden

Jag säger som Håkan. Man jämför mer i varje kategori. Banlopp mot banlopp, landsvägslopp mot landsvägslopp och personligen jämför jag inte terränglopp mot varandra öht.

Det är det här jag gillar med löpning jmf med t.ex. cykel. Man kan jaga tider på ett

Det verkar vara en sammanblandning av två olika diskussioner.

En sak är att undvika kuperade terränglopp för att man inte kan slå sitt pers för en viss distans, t.ex. milen. Det är ju en trist inställning, det är förstås mycket vettigare att jämföra med

"Att i det sammanhanget säga att en löpare är fixerad vid att springa fort är som att säga att fotbollsspelare är fixerade vid att göra fler mål än motståndarna."

*asgarv* Den var riktigt bra Pontus.