Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej, du ska inte sluta ung människa, det är bara kämpa vidare. Det är så, ibland är det lätt som en plätt och sedan kommer motgångar. Jag är 61 år GAMLA tant och försöker och kämpa vidare fast ibland är det blodsmak i munnen...skit tråkigt. men försöker o

Tack Maire, jag hoppas att jag är lika hurtig och pigg som du när jag är 61! Rock On! (t+)

Ja det är väl ditt val just nu....vill du vara lika hurtig som M så är det väl bara att fortsätta. Å sen undrar jag lite om det här med "temposänkning vid trötthetskänsla"....kör du efter den parollen?????? Eller försöker du klampa på i samma tempo fast k

Jag vet ju inte heller hur du lägger upp din träning, men det finns flera tänkbara orsaker. Du skriver: "Jag presterade mina sämsta tider nånsin på milen." Det får mig att tänka att du kanske har för vana att se träningspasset som en tävling mot dig själv

Tack Björn...prexisen vad jag ville säga..!;););)

@Björn: Viktig aspekt som du framhåller. Kan kanske vara uppenbart självklart för de flesta att man inte ska tävla mot sig själv hela tiden men medvetet/omedvetet gör jag nog det, jag vill se förbättringar hela tiden och det kan förstås vara en orsak till

"Träning är träning, tävling är tävling"

Det som alltid är lika lurigt på FB är att allt från lugna motionärer upp till ren elit möts här. Så huvudfrågan kvarstår, vilken träningsbakgrund har du?

Att köra fem pass varav två intensiva per vecka som Björn skriver förutsätter att man har en ganska

Man bör alltid ha en mening med ett träningspass. Att bara planlöst ge sig ut att springa milen så fort som möjligt 2 ggr i veckan ger inte speciellt mycket. Omväxling är en viktig faktor bl.a.

Anders> Bra poäng. 5 pass i veckan varav 2 kvalitetspass var inte menat som en måttstock, utan bara ett exempel. 3 pass varav 1 kvalitet är också ett bra förhållande. Oavsett vilken nivå man befinner sig på är det viktigt att öka träningsdosen långsamt oc