Quote from Funbeat user on 23 September 2008, 20:07Han ligger i sin stenkista och väntar.
Han ligger i sin stenkista och väntar.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 01:07Tja, jag kan ju upprepa det jag brukar säga. Fälgbromsar är underlägsna skivbromsar på alla sätt utom vikt och en gnutta på luftmotståndet.
Det finns inga säkerhetsmässiga skäl att förbjuda dem i CX, utan det handlar enbart om att man vill konservera det
Tja, jag kan ju upprepa det jag brukar säga. Fälgbromsar är underlägsna skivbromsar på alla sätt utom vikt och en gnutta på luftmotståndet.
Det finns inga säkerhetsmässiga skäl att förbjuda dem i CX, utan det handlar enbart om att man vill konservera det
Quote from ellen olsson on 24 September 2008, 07:54Du har fel. Det finns säkerhetsmässiga skäl att förbjuda skivbromsar i CX men eftersom du envisas med att konsekvent avfärda andras erfarenheter så förväntar jag mig inte att du ska förstå det.
Du har fel. Det finns säkerhetsmässiga skäl att förbjuda skivbromsar i CX men eftersom du envisas med att konsekvent avfärda andras erfarenheter så förväntar jag mig inte att du ska förstå det.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 08:01Rasmus: Du tävlar inte och behöver inte ligga sömnlös och fundera på varför dessa regler finns.
Det är vettigt med regler som gäller utrustningen och det borde Svenska kommisarier följa mycket mer istället för att sabba tävlingarna.
Årets höjdare var enli
Rasmus: Du tävlar inte och behöver inte ligga sömnlös och fundera på varför dessa regler finns.
Det är vettigt med regler som gäller utrustningen och det borde Svenska kommisarier följa mycket mer istället för att sabba tävlingarna.
Årets höjdare var enli
Quote from Camilla Höög on 24 September 2008, 08:08Berätta det säkerhetsmässiga skälet då istället för att låta oss sväva i ovisshet 🙂
Berätta det säkerhetsmässiga skälet då istället för att låta oss sväva i ovisshet 🙂
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 08:12För att skivorna blir varma och eftersom cykeln hystas upp på axeln och du bedriver på och avsittning på den sidan bromsskivan sitter.
För att skivorna blir varma och eftersom cykeln hystas upp på axeln och du bedriver på och avsittning på den sidan bromsskivan sitter.
Quote from Camilla Höög on 24 September 2008, 08:37Öhhh...jaha...och det händer inte på MTB-tävlingar? Är det så att CX-cyklister har känsligare hud? 😀
Öhhh...jaha...och det händer inte på MTB-tävlingar? Är det så att CX-cyklister har känsligare hud? 😀
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 09:36MTB-cyklarna är kännda för sin triangelram och på MTB ingår i regelverket att det skall finnas passager där man måste lyfra cykeln.
MTB-cyklarna är kännda för sin triangelram och på MTB ingår i regelverket att det skall finnas passager där man måste lyfra cykeln.
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 11:42Så värst varma blir skivorna nu inte, om man inte kör downhill eller liknande. Och hur som helst är det bara man själv som drabbas i så fall, så det borde vara upp till cyklisten själv. Nån säkerhetsrisk för de andra deltagarna finns inte. Dessutom har ja
Så värst varma blir skivorna nu inte, om man inte kör downhill eller liknande. Och hur som helst är det bara man själv som drabbas i så fall, så det borde vara upp till cyklisten själv. Nån säkerhetsrisk för de andra deltagarna finns inte. Dessutom har ja
Quote from Funbeat user on 24 September 2008, 11:58Det är för övrigt CX träningstävling på Lugnet idag 16:00. Alla är välkommna, både med o utan skivor. Det viktigaste är att man kommer och gnäller om hur banan ska läggas.
Det är för övrigt CX träningstävling på Lugnet idag 16:00. Alla är välkommna, både med o utan skivor. Det viktigaste är att man kommer och gnäller om hur banan ska läggas.