Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 13:28Anders, hur har det gått med benhinnorna?
Försök springa obanat, där blir steget som det blir. Olika fotisättning varje gång, jag tror det är bra för kroppen.
Anders, hur har det gått med benhinnorna?
Försök springa obanat, där blir steget som det blir. Olika fotisättning varje gång, jag tror det är bra för kroppen.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 14:11Magnus, benhinnorna har jag inte känt av sedan jag ställde om löpsteget. Men jag har ju heller inte sprungit så långa sträckor sedan dess.
När det gäller tåhävningar och vadträning så kör jag det även om det inte blir varje dag. Behöver öka dosen om ni r
Magnus, benhinnorna har jag inte känt av sedan jag ställde om löpsteget. Men jag har ju heller inte sprungit så långa sträckor sedan dess.
När det gäller tåhävningar och vadträning så kör jag det även om det inte blir varje dag. Behöver öka dosen om ni r
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 14:27Har också haft problem med en hälsena ett par veckor. Kör massor med excentriska tåhävningar och det känns bättre tycker jag. Stretchingen får man ju lite på köpet där. Vilade från löpning en vecka men det hjälpte knappast. Nu har jag kört lugn jogg istäl
Har också haft problem med en hälsena ett par veckor. Kör massor med excentriska tåhävningar och det känns bättre tycker jag. Stretchingen får man ju lite på köpet där. Vilade från löpning en vecka men det hjälpte knappast. Nu har jag kört lugn jogg istäl
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 15:38Byt tillbaka och se vad som händer.
Byt tillbaka och se vad som händer.
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 16:22Jag är inte insatt i att gå från rullsteg till framfota löpning men det är viktigt att springa naturligt. Så som känns rätt. Sedan kan man på vissa pass köra löpskolning som på sikt kommer leda till att löpteget förändras. Förstår inte riktigt idé att änd
Jag är inte insatt i att gå från rullsteg till framfota löpning men det är viktigt att springa naturligt. Så som känns rätt. Sedan kan man på vissa pass köra löpskolning som på sikt kommer leda till att löpteget förändras. Förstår inte riktigt idé att änd
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 16:33Jag vill helst inte byta tillbaka till det gamla steget då det orsakar mer bekymmer än det nya. Det gamla ser också väldigt "illa" ut och när jag kollar på filmen så tycker jag inte det är konstigt att jag fått mer ont tidigare. Det nya steget ser mycket
Jag vill helst inte byta tillbaka till det gamla steget då det orsakar mer bekymmer än det nya. Det gamla ser också väldigt "illa" ut och när jag kollar på filmen så tycker jag inte det är konstigt att jag fått mer ont tidigare. Det nya steget ser mycket
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 17:28Jag hade ett hälsene/vadproblem, senan och muskeln var kort och det gjorde ont i muskeln när jag sprang.
Sjukgymnasten sa åt mig att bygga en ramp och göra 100 tåhävningar om dagen stående på rampen -->alltså så att du står som i uppförsbacke och gör tåh
Jag hade ett hälsene/vadproblem, senan och muskeln var kort och det gjorde ont i muskeln när jag sprang.
Sjukgymnasten sa åt mig att bygga en ramp och göra 100 tåhävningar om dagen stående på rampen -->alltså så att du står som i uppförsbacke och gör tåh
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 18:12Bra länk: http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Min man har använt sig av den och springer nu igen. Har rekommenderats flera ggr här på Funbeat.
Kerstin
Bra länk: http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Min man har använt sig av den och springer nu igen. Har rekommenderats flera ggr här på Funbeat.
Kerstin
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 19:13Jag fick i våren 2010 problem med ena hälsenan i samband med lite längre löpning (för mig) 5-10 km. I slutet av milen gjorde det riktigt ont. Jag slutade springa under sommaren, började igen under hösten vilket var ok till att börja med men smärtan kom åt
Jag fick i våren 2010 problem med ena hälsenan i samband med lite längre löpning (för mig) 5-10 km. I slutet av milen gjorde det riktigt ont. Jag slutade springa under sommaren, började igen under hösten vilket var ok till att börja med men smärtan kom åt
Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 21:22De flesta av er är inne på tåhävningar så det blir ett försök med det. Jag har bara gjort det 2-3 gånger i veckan så det blir att bättra på diciplinen. Återkommer med resultatet senare 🙂
Tack för alla tips och länkar 🙂
De flesta av er är inne på tåhävningar så det blir ett försök med det. Jag har bara gjort det 2-3 gånger i veckan så det blir att bättra på diciplinen. Återkommer med resultatet senare 🙂
Tack för alla tips och länkar 🙂