Quote from Funbeat user on 6 April 2011, 23:36Du kan också kolla om din soleus är spänd, det är rätt vanligt om du dessutom bytt skor till en plattare variant. Ett sätt att få den att slappna av är att "rulla" den med en brödkavel. Så här: http://www.youtube.com/user/Rehabtechnologies#p/u/14/DgHoePuZ
Du kan också kolla om din soleus är spänd, det är rätt vanligt om du dessutom bytt skor till en plattare variant. Ett sätt att få den att slappna av är att "rulla" den med en brödkavel. Så här: http://www.youtube.com/user/Rehabtechnologies#p/u/14/DgHoePuZ
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 19:01Vill skriva en liten kort uppdatering.
Tåhävningarna verkar göra nytta även om det verkar ta tid med framstegen. Försöker köra omgångar varje dag och står ibland även på en slags vipp/balansbräda framför skrivbordet på jobbet.
Har sprungit två 5,5km-ru
Vill skriva en liten kort uppdatering.
Tåhävningarna verkar göra nytta även om det verkar ta tid med framstegen. Försöker köra omgångar varje dag och står ibland även på en slags vipp/balansbräda framför skrivbordet på jobbet.
Har sprungit två 5,5km-ru
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 21:15Vill passa på att tacka Olle för tipset om soleus-rullningen. Har själv haft problem med ena hälsenan i ett års tid och de senaste tre månaderna har jag kört excentriska tåhävningar nästan varje dag men utan någon förbättring. Så nu ska jag prova den där
Vill passa på att tacka Olle för tipset om soleus-rullningen. Har själv haft problem med ena hälsenan i ett års tid och de senaste tre månaderna har jag kört excentriska tåhävningar nästan varje dag men utan någon förbättring. Så nu ska jag prova den där
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:48Anders, jag har haft samma problem som du med ömmande hälsenor och blev rekommenderad tåhävningar. Till en början märkte jag ingen större skillnad, men efter 4-6 månader så var jag i stort sett av med besvären.
Det viktiga är att fortsätta kontinuerligt m
Anders, jag har haft samma problem som du med ömmande hälsenor och blev rekommenderad tåhävningar. Till en början märkte jag ingen större skillnad, men efter 4-6 månader så var jag i stort sett av med besvären.
Det viktiga är att fortsätta kontinuerligt m
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 10:09Jag hade liknande problem som Anders då tråden skapades. Fick tips om att köra tung excentrisk träning så istället för tåhävningar med kroppstyngd så har jag kört i stående vadpressmaskin+stretch. Detta har funkat bra för mig, ena foten är helt bra nu, ha
Jag hade liknande problem som Anders då tråden skapades. Fick tips om att köra tung excentrisk träning så istället för tåhävningar med kroppstyngd så har jag kört i stående vadpressmaskin+stretch. Detta har funkat bra för mig, ena foten är helt bra nu, ha