Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

Startar min första tråd för jag har grubblat utan att hitta något svar nu på mina pulsfrågor.

Fick en Wahoo pulsmätare till iphonen i julklapp. Så jag gav mig ut och knatade runt lite så klart. ganska snart sprang jag som en jävla dåre några kilom

Det undrar jag med.

Precis så är det för mig med. Jag springer samma tempo som dig och har precis samma puls om inte lite högre. Till slut tröttnade jag på att springa med pulsklocka. Vi får se om någon mer kunnig kan reda ut detta.

Låter som att du (ni) inte mätt upp din rätta maxpuls. Den lär ligga högre helt enkelt.

Enligt Polars sett att se på saken hade jag vid ett tillfälle maxpuls på 215 och en gång på 212. Snittpuls mellan 165 och 175. Nu tröttnade jag på detta för ett par år sedan och springer lika glad utan pulsklocka när jag väl springer.

Fungerar det så gör det 🙂

Jag har hört talas om folk som springer utan elektronik på varje del av kroppen 🙂

Har du inte gjort ett maxpuls och lactattest så kan du inte gissa dig till var dina pulszoner finns.

Jag ser ingen större anledning att tvivla på att något i mätningen eller utrustningen skulle vara fel. Jag fyller snart 39. Hur man skulle testa läste jag om här på forumet. Först sprang jag i 5 kilometer på min vanliga 5:10 fart(165bpm). Sen höjde jag te

När jag tränar tröskel springer jag på runt 170 och min maxpuls är runt 185 så jag tycker inte det låter som maxprestation? Förstår alltså om du tycker det inte känns ansträngande, för mig är det långpasszon nästan. Men det är otroligt individuellt alltså

Jag har precis samma upplevelse/erfarenhet som Andreas och Johan. Ungefär samma tider, sträckor och pulsvärden (både arbets- och maxpuls). Jag har, i princip, slutat använda pulsen som ett mått på ansträngning och kör istället på känslan för dagen. Både v

Förmodligen är det ganska få människor som öht har pannben nog att verkligen uppnå sin maximala puls? Och eftersom vi alla ändå är individer så finns det inte heller så mycket som antyder att just XX-YY% av HRmax skulle vara just rätt zon för just dig. Me