Quote from Guest on 7 January 2012, 13:27"Innehållet är skyddat av lagen om upphovsrätt. Det är inte tillåtet att kopiera eller på annat sätt distribuera innehållet."
Ovanstående text är hämtad från sidan "långloppsguiden" på marathon.se.
Betyder detta att marathon.se har ensamrätt på att förme
"Innehållet är skyddat av lagen om upphovsrätt. Det är inte tillåtet att kopiera eller på annat sätt distribuera innehållet."
Ovanstående text är hämtad från sidan "långloppsguiden" på marathon.se.
Betyder detta att marathon.se har ensamrätt på att förme
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 13:37Nej, det är fritt fram för vem som helst att presentera fakta om lopp på nätet, vad det betyder är att du inte får kopiera fakta från marathon.se
Nej, det är fritt fram för vem som helst att presentera fakta om lopp på nätet, vad det betyder är att du inte får kopiera fakta från marathon.se
Quote from Sissel Svanøe on 7 January 2012, 13:46Hur i herrans namn ska de kunna bevisa att fakta om loppen kommer från dem? Eller är det deras presentation av loppen som har sådan konstnärlig unicitet att den ej får kopieras?
Hur i herrans namn ska de kunna bevisa att fakta om loppen kommer från dem? Eller är det deras presentation av loppen som har sådan konstnärlig unicitet att den ej får kopieras?
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 13:49Text/foto/film/etc får på intet sätt kopieras (mångfaldigas) och användas för eget bruk utan uttrycklig tillåtelse från upphovsman och/eller andra rättighetsinnehavare.Skyddet mot kopiering (mångfaldigande) som finns genom upphovsrätten som sådan förfalle
Text/foto/film/etc får på intet sätt kopieras (mångfaldigas) och användas för eget bruk utan uttrycklig tillåtelse från upphovsman och/eller andra rättighetsinnehavare.Skyddet mot kopiering (mångfaldigande) som finns genom upphovsrätten som sådan förfalle
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:15Det är rimligen själva samlingen, med grund i katalogskyddet, de syftar på?
Det är rimligen själva samlingen, med grund i katalogskyddet, de syftar på?
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:22Det är väl snarare en text som står på sidor (vilket iofs inte ska behövas, bara för att en text inte har copyrighttecken får man inte plocka den rakt av) just för att man ska ha på fötterna i en eventuell upphovsrättslig strid. Det går sällan att bevisa
Det är väl snarare en text som står på sidor (vilket iofs inte ska behövas, bara för att en text inte har copyrighttecken får man inte plocka den rakt av) just för att man ska ha på fötterna i en eventuell upphovsrättslig strid. Det går sällan att bevisa
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 14:44Så då är det brott mot upphovsrätten att kopiera en resultatlista då, där klubbmedlemmar deltagit, och lägga ut i sin egen klubbs webbarkiv, i syfte att bevara resultaten för lång tid? Ägs inte resultaten av de som presterat dem?
Frågan ställd i största
Så då är det brott mot upphovsrätten att kopiera en resultatlista då, där klubbmedlemmar deltagit, och lägga ut i sin egen klubbs webbarkiv, i syfte att bevara resultaten för lång tid? Ägs inte resultaten av de som presterat dem?
Frågan ställd i största
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:10Ursäkta kanske dum fråga; men gäller inte upphovsrätten endast distrubition/inkomst av användandet av saken i fråga? Så vida jag har hört/lärt mig, så har du full rätt att kopiera/spara/arkivera vad du vill, så länge du inte sprider det vidare, eller anvä
Ursäkta kanske dum fråga; men gäller inte upphovsrätten endast distrubition/inkomst av användandet av saken i fråga? Så vida jag har hört/lärt mig, så har du full rätt att kopiera/spara/arkivera vad du vill, så länge du inte sprider det vidare, eller anvä
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:15Kopiering för privat bruk
http://www.regeringen.se/sb/d/6143
Kopiering för privat bruk
http://www.regeringen.se/sb/d/6143
Quote from Funbeat user on 7 January 2012, 15:19Erik, resultaten "ägs" av dem som har presterat dem men listan ägs naturligtvis av den som har utfärdat den. Om man nu ska hårddra. Fast resultatlistan tror jag inte faller under upphovsrätt. Det är ju faktiskt inte något som är kreativt skapat. Isf skull
Erik, resultaten "ägs" av dem som har presterat dem men listan ägs naturligtvis av den som har utfärdat den. Om man nu ska hårddra. Fast resultatlistan tror jag inte faller under upphovsrätt. Det är ju faktiskt inte något som är kreativt skapat. Isf skull