Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr du en social löpare?
You need to log in to create posts and topics.

Jag läste om Kvar i stan/På besök i stan Stockholm Scenic Run 15 km (http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1351321) och tänkte att det lät väldigt roligt och det passar perfekt in i min träningsplan men tyvärr är inte 6:30 snacketempo för mi

Löpningen är min egentid. Skulle jag plottra bort den på att vara social (vilket jag är i andra sammanhang) skulle jag inte få någon tid alls för mig själv.

Fast jag kan vara med på sociala löpningar om jag haft mängdveckor, så jag inte är hungrig på ens

Nej. En stor anledning till att jag löptränar är inte för att jag tycker det är sjukt roligt utan för att det är en av få tränigsformer som funkar i mitt liv just nu just pga. att jag kontrollerar tiden och platsen helt själv.

Att behöva synka upp och b

Jag har alltid sprungit ensam. Främst för att jag har velat hålla mitt tempo och inte lockas till att springa fortare än vad som är uthärdligt i längden och inte en önskan att vara ensam (tycker egentligen att det är rätt så trist att nöta på själv). Men

Det finns förstås alla typer av löpare, de som springer själva och trivs med det och de som gärna vill ha sällskap. Det varierar helt säkert också i olika skeden i livet. Om jag gissar så är de allra flesta motionslöparna ensamlöpare.

Men många av oss so

Oftast blir det till att springa själv. Egentid att fundera eller bara koppla av från alla röster omkring en. (Nej, inte sjuk utan på jobb, hemma, buss, stan, butik etc).

Men jag gillar att springa med andra också. Långpass blir roligare med iallafall en

Jag skulle vilja svara att jag löser världsproblemen på mina lugna långpass. Det är då jag blåser ur hjärnan, säkerhetsventilen lättar och övertrycket får fritt strömma ut. Efteråt är jag lugn och harmonisk, och kan känna mig tillfreds med det jag bearbet

Det ena utesluter väl inte det andra.
Jag tränar alltid själv i veckorna. Då styr jag min fart, sträcka och tid själv.

Sedan på helger vill jag vara med vänner och när då en stor del av mina vänner även dom springer så är det ju självklart att vi spring

För drygt ett år sedan började jag träna med en löpklubb, tidigare har jag alltid tränat själv. För mig har det gett oerhört mycket då jag lärt mig och fått nya erfarenheter både av duktiga tränare och löpvänner i klubben.
God stämning och snack innan tr

Jag springer för det mesta själv, för mig är det en stor fördel med löpningen just att jag inte behöver planera eller ta hänsyn till tid och plats. Genom att springa själv kan jag kasta på skorna när som helst och riva av ett pass, om det så är klockan el