Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr en ny cykel redo att rulla?
You need to log in to create posts and topics.

Beställde precis en prisnedsatt Canyon Roadlite 4.0. När (eller om?) jag får denna, är den då redo att cykla på? Givetvis får jag montera pedaler först, men jag tänker på om lager är duktigt åtdragna och infettade; vajrar och drivkomponenter inoljade och

Är det inte bättre att fråga leverantören?

Jag hade börjat med att riva cykeln och satt ihop den igen.

En kollega beställde en sån förra året, han sa att det bara var att vrida rätt styret och köra! (med pedaler), fast han är lika grön på cykel som jag så den kanske borde gås igenom lite bättre?

Bättre att fråga leverantören vet jag inte. Jag undrar inte bara hurvida den är smord, utan givetvis även om den är tillräckligt smord. Och ett objektivt svar på om lagren är korrekt åtdragna tror jag blir svårt att få. Bättre att kolla själv när den komm

Nu har de haft problem väldigt länge och borde ha åtgärdat det för länge sedan.
Att sedan folk inte får tillbaka pengar direkt när leveranserna drar ut på tiden är sanslöst dåligt.
Reklamationer som tar evigheter att få åtgärdade.

Håkan: Det är bland annat tack vare dina kloka ord och länkar till tester från olika forum som jag googlat mig till, som gjort att jag till slut bestämde mig för den här cykeln. Så jag får passa på att tacka. 🙂

Nu ska jag bara ringa på måndag och lämna

Tobias B skrev:
> Någon som vet om dom levererar till dörren eller något utlämningsställe?
Denna någon borde väl vara svenske agenten (Stefan?), på 076-7650596
http://www.canyon.com/_se/about_us/contact.html

Hoppas att du får din cykel snabbt, och att v

Normalt kommer cykeln hem till dig, om du inte är hemma på dagtid kommer du få åka och hämta den på närmaste utlämningsställe..
Tror inte du behöver/ska betala cykeln förrän du får en faktura på den vilket brukar ta ett par veckor. Kan säkert variera bero

David är ingen Canyon-ägare.
Men han gillar att klanka på Canyon, kanske beroende på att hans cyklar är både dyrare och sämre (map vikt och stabilitet/styvhet) än motsv Canyon-modeller.

Jag däremot är en nöjd ägare till en 7,2kg 64cm Canyon F10
BILD:http