Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr en ny cykel redo att rulla?
You need to log in to create posts and topics.

Nope, jag kommer inte att köpa en Canyon innan de har löst alla sina leveransproblem, reklamationsärenden och framväxelproblem.

Om allt handlar om vikt så borde totalvikten på ekipaget vara mer väsentligt än ett hekto hit eller dit på cykeln.
Styvheten

Tobias, innan det spårar ur vill jag ge mina 5. Ja cykeln är smord när du får den. Men jag rekomenderar att du fettar in eller tar montagepasta om det är carbon på:
Trampor, vevarmar, sadelstolpe, styre, styrtapp samt kontrollerar/drar alla skruvar på cyk

Hmm. Ringde precis Canyons huvudkontor (för Stefan hade sin mobil avstängd) och lämnade mina uppgifter. Då sa hon jag pratade med att det skulle ta 10 dagar innan kortet debiteras och 3-4 veckor innan jag har cykeln här. 🙁

Konstigt eftersom att det var

Hmmm. Du har bara fått besked om absolut tidigaste leverans.
Du får återkomma med bild när du har cykeln i din hand.

Canyon Sverige/Stefan läser och svarar snabbt på MAIL åtminstone.
Jag skickade ett MAIL med några frågor 12:45 idag och hade svaret 13:05.

Alla Canyons cyklar levereras i delar till Canyon i Koblenz, de byggs ihop först när de har sålts.
Detta gäller äve

Kan du inte fråga när Tobias cykel är garanterat hos Tobias?

Var du tvungen att åka ned och hämta din cykel?

Det börjar bli inflation på skämten om leveranstiderna ...

Fick i alla fall orderbekräftelsen förut och där står planerad leveranstid till 19 mars.

Då hoppas jag att du får din cykel med rätt utrustning den 19/3-2009 också.

Fast jag misstänker att 19 mars är dagen då den levereras från Canyon och inte då den står i min lägenhet.