Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 09:07Canyon i Låmgtbortistan?
Canyon i Låmgtbortistan?
Quote from Berit Bengtson on 3 March 2009, 09:25Canyon ligger i Koblenz
BILD:http://www.plz-postleitzahl.de/land.rheinland-pfalz/koblenz/karte-Koblenz.gif
Välkänt för "Tyska hörnet" (åtminstone bland de som kommer ihåg skol-geografin) eftersom Mosel och Rhen flyter ihop där.
BILD:http://upload.wikimedi
Canyon ligger i Koblenz
BILD:http://www.plz-postleitzahl.de/land.rheinland-pfalz/koblenz/karte-Koblenz.gif
Välkänt för "Tyska hörnet" (åtminstone bland de som kommer ihåg skol-geografin) eftersom Mosel och Rhen flyter ihop där.
BILD:http://upload.wikimedi
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 09:43Vilka delar är tyskproducerade på en Canyoncykel?
Vilka delar är tyskproducerade på en Canyoncykel?
Quote from Berit Bengtson on 3 March 2009, 10:32Lika många som är franskproducerade på en Look, eller hur?
Dessutom undrar jag om det verkligen spelar ngn roll för dig VAR en cykel (eller dess delar) är tillverkade?
För mig är det viktigare HUR en cykel (och dess delar) är tillverkade.
Men viktigast
Lika många som är franskproducerade på en Look, eller hur?
Dessutom undrar jag om det verkligen spelar ngn roll för dig VAR en cykel (eller dess delar) är tillverkade?
För mig är det viktigare HUR en cykel (och dess delar) är tillverkade.
Men viktigast
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 12:08Eftersom LOOK fortfarande tillverkar ramar och pedaler i Frankrike så kan det vara en del.
Mavic tillverkar hjul i Frankrike så det blir en del av cykeln som är fransk, i fallet med LOOK.
Det gläder mig att du har kommit på att hela ekipaget spelar roll.
Eftersom LOOK fortfarande tillverkar ramar och pedaler i Frankrike så kan det vara en del.
Mavic tillverkar hjul i Frankrike så det blir en del av cykeln som är fransk, i fallet med LOOK.
Det gläder mig att du har kommit på att hela ekipaget spelar roll.
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 12:17Ganska ofta framstår det som att det val man har är mellan att banta antingen sig själv eller sin cykel. Jag förespråkar att man väljer både och.
Och som vi vet är den egna viktminskningen naturligt begränsad medan den som sker med plånboken i det närmast
Ganska ofta framstår det som att det val man har är mellan att banta antingen sig själv eller sin cykel. Jag förespråkar att man väljer både och.
Och som vi vet är den egna viktminskningen naturligt begränsad medan den som sker med plånboken i det närmast
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 12:24Jag skulle nog kunna tänka mig att beställa en canyon runt juletid och vänta med spänning inför våren. Får väl se hur det blir vid juletid i år, om man råkar ha massa pengar liggandes. Annars blir det en säsong till med cyclocrossen.
Känns ju som 26.000:-
Jag skulle nog kunna tänka mig att beställa en canyon runt juletid och vänta med spänning inför våren. Får väl se hur det blir vid juletid i år, om man råkar ha massa pengar liggandes. Annars blir det en säsong till med cyclocrossen.
Känns ju som 26.000:-
Quote from Berit Bengtson on 3 March 2009, 12:34Fp. David P ¤ skrev:
> Eftersom LOOK fortfarande tillverkar ramar och pedaler i Frankrike så kan det vara en del.
Stämmer verkligen det?
Både ramar och delarna till pedalerna tillverkas väl inte i Frankrike längre?
Eller menar du att eftersom delarna sätt
Fp. David P ¤ skrev:
> Eftersom LOOK fortfarande tillverkar ramar och pedaler i Frankrike så kan det vara en del.
Stämmer verkligen det?
Både ramar och delarna till pedalerna tillverkas väl inte i Frankrike längre?
Eller menar du att eftersom delarna sätt
Quote from Funbeat user on 3 March 2009, 13:10Jag tror faktiskt att en del av ramarna tillverkas i frankrike. Dock inte alla.
Var LOOK köper råvaror ifrån vet jag inte? Kullager kan vara SKF-EspaniaI såfall måste du väl tycka att Canyon är en tysk cykel eftersom den sätts samman i Tyskland?
Det är
Jag tror faktiskt att en del av ramarna tillverkas i frankrike. Dock inte alla.
Var LOOK köper råvaror ifrån vet jag inte? Kullager kan vara SKF-Espania
I såfall måste du väl tycka att Canyon är en tysk cykel eftersom den sätts samman i Tyskland?
Det är
Quote from Berit Bengtson on 3 March 2009, 13:19Fp. David P ¤ skrev:
>> Varför spelar det roll för dig VAR ngnstans en cykel är tillverkad?
> Så länge kvaliten är jämn så har den ingen betydelse.Varför drar du då upp det så många ggr i så många trådar?
> Det var ett mycket begränsat test med en myc
Fp. David P ¤ skrev:
>> Varför spelar det roll för dig VAR ngnstans en cykel är tillverkad?
> Så länge kvaliten är jämn så har den ingen betydelse.
Varför drar du då upp det så många ggr i så många trådar?
> Det var ett mycket begränsat test med en myc