Quote from ellen olsson on 4 March 2009, 22:59För min del är leveransprecisionen alldeles för dålig för att jag skulle kunna tänka mig att beställa en Canyon. Att jag känner personer med goda erfarenheter räcker inte.
F.ö. har jag ganska dåliga erfarenheter av att beställa saker från Tydelyskland. 25
För min del är leveransprecisionen alldeles för dålig för att jag skulle kunna tänka mig att beställa en Canyon. Att jag känner personer med goda erfarenheter räcker inte.
F.ö. har jag ganska dåliga erfarenheter av att beställa saker från Tydelyskland. 25
Quote from Funbeat user on 4 March 2009, 23:13När jag köpte mina Bontrager Race XXX lite av www.fun-corner.de så fick jag hyfsad kompensation för lite försening. Det var värt att vänta någon vecka med tanke på priset och kompensationen.
De svarade både i telefon och höll kontakt via mail om försenin
När jag köpte mina Bontrager Race XXX lite av http://www.fun-corner.de så fick jag hyfsad kompensation för lite försening. Det var värt att vänta någon vecka med tanke på priset och kompensationen.
De svarade både i telefon och höll kontakt via mail om försenin
Quote from Funbeat user on 5 March 2009, 08:31Tyvärr är detta med försenade leveranser legio i cykelbranchen, sitter själv med det problemet. Det sitter för många sk*tsnackare i förmånga led och alla skarvar några veckor. Anledningen tror jag är att cyklarna är dyra och ingen vill sitta med svartepet
Tyvärr är detta med försenade leveranser legio i cykelbranchen, sitter själv med det problemet. Det sitter för många sk*tsnackare i förmånga led och alla skarvar några veckor. Anledningen tror jag är att cyklarna är dyra och ingen vill sitta med svartepet
Quote from Berit Bengtson on 8 March 2009, 10:33Tobias:
Här finns det monteringsråd för en postordercykel
http://content.delius-klasing.de/interfaces/payment/?id=2824
Tobias:
Här finns det monteringsråd för en postordercykel
http://content.delius-klasing.de/interfaces/payment/?id=2824
Quote from Funbeat user on 9 March 2009, 23:35Tack för den, Håkan. Nu är inte min tyska den bästa. Inte min pappas heller, men han kunde i alla fall tyda lite. Det mesta var väl klart, men brukar man få behöva justera växelföraren alltså?
Tack för den, Håkan. Nu är inte min tyska den bästa. Inte min pappas heller, men han kunde i alla fall tyda lite. Det mesta var väl klart, men brukar man få behöva justera växelföraren alltså?
Quote from Berit Bengtson on 10 March 2009, 08:30Tobias B undrade:
> brukar man få behöva justera växelförarenÄr det bakväxeljusteringen i bild 15 du undrar över?
Det är mer en säkerhetskontroll av ändlägena för växeln, detta för att man inte skall växla in växeln i bakhjulet (eller motsv åt andra hål
Tobias B undrade:
> brukar man få behöva justera växelföraren
Är det bakväxeljusteringen i bild 15 du undrar över?
Det är mer en säkerhetskontroll av ändlägena för växeln, detta för att man inte skall växla in växeln i bakhjulet (eller motsv åt andra hål
Quote from Funbeat user on 19 March 2009, 09:35Idag är det dags!
Idag är det dags!
Quote from Funbeat user on 19 March 2009, 17:53Ja, det var ju planerat att den skulle skickas i dag. Men nu börjar jag bli orolig, för inga pengar har dragits och jag har inte fått någon leveransbekräftelse. Har mejlat Stefan.
Ja, det var ju planerat att den skulle skickas i dag. Men nu börjar jag bli orolig, för inga pengar har dragits och jag har inte fått någon leveransbekräftelse. Har mejlat Stefan.
Quote from Funbeat user on 19 March 2009, 17:55Jag tror att pengarna drages innan de ens har packat cykeln.
Jag tror att pengarna drages innan de ens har packat cykeln.
Quote from Funbeat user on 19 March 2009, 18:00Mnja, beskedet jag fick från Canyon Tyskland där jag lämnade mina kortuppgifter var att det skulle debiteras inom 10 arbetsdagar (alltså senast 17:e), men Canyon Sverige sa att både leverans och debitering skulle ske i dag den 19:e.
Mnja, beskedet jag fick från Canyon Tyskland där jag lämnade mina kortuppgifter var att det skulle debiteras inom 10 arbetsdagar (alltså senast 17:e), men Canyon Sverige sa att både leverans och debitering skulle ske i dag den 19:e.