Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr gps-klocka bra?
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på att införskaffa en gps-klocka och tittat på Garmin Forerunner 205. Någon som har några erfarenheter av denna, eller annan gps-klocka? Är de tillförlitliga?

Jag har en 305:a som jag köpte för länge sedan för att öka motivationen. Det funkade bra till dess att sjukdom förstörde för mig. Nu försöker jag komma igång igen så smått och älskar fortfarande min 305:a. Jag förordar en klocka med GPS t.ex 305:an eller

Köpte en Garmin 405a ett par år sedan. Bästa tillskottet till min träning och skulle inte kunna vara utan den. Köp en! Garmin vet jag är bra, Polar har jag inte koll på. Köp någon som verkar passa dina behov, gå på känsla. Det gjorde jag och är väldigt nö

hej,

Jag kör med min htc desire / Endomondo och pulsbälte.
Funkar bra för mig men sugen på en klocka - kanske för jag vill ha en pryl till -

köpte mitt pulsbälte på endomondo.com ( http://shop.endomondo.com/collections/all/products/polar-wearlink )

Fun

Det är bra med gps. Man behöver inte ha olika mätutrustningar till olika sporter. Tex fotpod, stegräknare, cykeldator. Har jag gps är det bara att sätta sig på vilken cykel som helst utan att bry mig om om just den cykeln har cykeldator monterad eller ej.

Jag skulle inte ha lika kul utan min GF305:a, skit i ritade rundor och kartor - det är ju bara att ge sig ut och springa dit näsan pekar!

Sen kan man analysera i efterhand om man vill, antingen här, i någon konkurrerande site eller i t ex SportTracks (s

Ja

FYI: 205:an är en 305:a minus pulsbälte. Det är enda skillnaden

Jag satt nyss och velade mellan en 305 eller en 405 när jag upptäckte den nya modellen 210 (som är en uppgradering av den enklare modellen 110). Tror den kommer att duga alldeles utmärkt till det jag vill göra nämligen kolla pulsen, veta sträckan och kunn

Jag har för mig att 205:an inte heller har mottagare för pulsbälte eller andra externa enheter (kadens / fotpod) så en 305:a har man möjlighet att komplettera men inte en 205:a