Quote from Funbeat user on 12 August 2007, 15:19vi har ju ursprungligen förmågan att springa av två anledningar, flykt och jakt. båda sker sällan på löpband. då hade vi inte behövt ledband i samma utsträckning. och det är med dem som med allt annat om de inte får användas så förlorar de en del av sin f
vi har ju ursprungligen förmågan att springa av två anledningar, flykt och jakt. båda sker sällan på löpband. då hade vi inte behövt ledband i samma utsträckning. och det är med dem som med allt annat om de inte får användas så förlorar de en del av sin f
Quote from Funbeat user on 12 August 2007, 15:23Anders Szalkai skrev i förra (?) numret av Runners World att man mycket väl kan köra all sin löpning på löpband om man är medveten om att det ger ett något annorlunda löpsteg, något som gick att motverka genom att öka lutningen lite (med betong på lite, d
Anders Szalkai skrev i förra (?) numret av Runners World att man mycket väl kan köra all sin löpning på löpband om man är medveten om att det ger ett något annorlunda löpsteg, något som gick att motverka genom att öka lutningen lite (med betong på lite, d
Quote from Funbeat user on 12 August 2007, 17:25Johan: Frågeställningen handlade inte om mångsidig träning utan om det kan vara skonsammare att välja löpbandet om man redan har ont i knäna. Och då är min bestämda uppfattning: Ja!
Självklart är variation det bästa! 🙂
Jag har kör all min vinterlöpträ
Johan: Frågeställningen handlade inte om mångsidig träning utan om det kan vara skonsammare att välja löpbandet om man redan har ont i knäna. Och då är min bestämda uppfattning: Ja!
Självklart är variation det bästa! 🙂
Jag har kör all min vinterlöpträ
Quote from Bjarne Lewin on 15 August 2007, 14:13Ska man till och med se det som så att löpbandet inte stärker ledband mm lika bra som träning utomhus (asfalt oräknat) ...
Ska man till och med se det som så att löpbandet inte stärker ledband mm lika bra som träning utomhus (asfalt oräknat) ...
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 14:19Så är det nog Evely. Men om man redan har problem med knäna eller vill springa mer än vad knäna klarar av på hårt underlag så är löpbandet toppen tycker jag. 🙂
Så är det nog Evely. Men om man redan har problem med knäna eller vill springa mer än vad knäna klarar av på hårt underlag så är löpbandet toppen tycker jag. 🙂
Quote from Bjarne Lewin on 15 August 2007, 14:32Men Fia-Lotta! Jag vill ju absolut inte ta ifrån dig din löpglädje, den på bandet! 🙂 Den unnar jag dig verkligen (H:) Men kanske är det bara så att man måste, trappa upp sträckan ute om man vill springa ute...
Så spring du på på ditt löpband, men kansk
Men Fia-Lotta! Jag vill ju absolut inte ta ifrån dig din löpglädje, den på bandet! 🙂 Den unnar jag dig verkligen (H:) Men kanske är det bara så att man måste, trappa upp sträckan ute om man vill springa ute...
Så spring du på på ditt löpband, men kansk
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 14:36@hurtbulle
kanske du kan få hjälp att stabilisera upp knät och lite förebyggande hjälp så du kan springa vart du vill och inte där du måste
@hurtbulle
kanske du kan få hjälp att stabilisera upp knät och lite förebyggande hjälp så du kan springa vart du vill och inte där du måste
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 14:57Jag har börjat springa ute faktiskt och det går bra (H:) Fast jag springer inte alla mina pass ute, utan mal på på löpbandet emellan. I söndags gjorde jag en rejäl test av knäna och sprang 2,1 mil, varav 1,5 mil i terräng och 6 km asfalt och knäna höll! (
Jag har börjat springa ute faktiskt och det går bra (H:) Fast jag springer inte alla mina pass ute, utan mal på på löpbandet emellan. I söndags gjorde jag en rejäl test av knäna och sprang 2,1 mil, varav 1,5 mil i terräng och 6 km asfalt och knäna höll! (
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 15:03det är bra, man får inte vätska i knäna bara för att. utan det tyder på att något inne i knät har blivit skadat.
det är bra, man får inte vätska i knäna bara för att. utan det tyder på att något inne i knät har blivit skadat.
Quote from Funbeat user on 15 August 2007, 15:15Jaaaa. Jag blev för ivrig med min utelöpning när det blev sommar och travade på alldeles för mycket på asfalt som mina knän inte alls var vana vid.... Klantigt av mej!
Jaaaa. Jag blev för ivrig med min utelöpning när det blev sommar och travade på alldeles för mycket på asfalt som mina knän inte alls var vana vid.... Klantigt av mej!