Quote from Guest on 13 January 2010, 10:59Jag brukar springa mina 5 km t.o.r. till jobbet vilket man kan öka om man vill med lite omvägar. Men ibland är det rätt skönt att komma ut i friska luften på lunchen och jag funderar på att ta en 10 km nu när solen börjar visa sitt nylle i prognoserna. De
Jag brukar springa mina 5 km t.o.r. till jobbet vilket man kan öka om man vill med lite omvägar. Men ibland är det rätt skönt att komma ut i friska luften på lunchen och jag funderar på att ta en 10 km nu när solen börjar visa sitt nylle i prognoserna. De
Quote from Lars Breström on 13 January 2010, 11:09Så länge du kör minst två av passen lugnt är det inga problem.
Börja med 1 gång i veckan och öka antalet långsamt så ska du se att det går bra.
Så länge du kör minst två av passen lugnt är det inga problem.
Börja med 1 gång i veckan och öka antalet långsamt så ska du se att det går bra.
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 17:12Minst 4 timmar mellan passen för att få bästa återhämtningen enl. gällande forskning.
Minst 4 timmar mellan passen för att få bästa återhämtningen enl. gällande forskning.
Quote from Funbeat user on 13 January 2010, 21:04Mycket duschande blir det.../Petri
Mycket duschande blir det.../Petri
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 08:52När jag var yngre och friidrottsklubben åkte på träningsläger körde vi 3 pass per dag.
Ett typisk upplägg kunde vara:
Mornjogg: 4-5km
Förmiddagspass: Distans 8-10km
Eftermiddagspass: Korta intervaller på bana (intervallernas längd mellan 150h 600m).De
När jag var yngre och friidrottsklubben åkte på träningsläger körde vi 3 pass per dag.
Ett typisk upplägg kunde vara:
Mornjogg: 4-5km
Förmiddagspass: Distans 8-10km
Eftermiddagspass: Korta intervaller på bana (intervallernas längd mellan 150h 600m).
De
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 09:42Tackar för feed backen. Prövade igår och tog alla tre pass rätt lugnt. Känns dagen efter märkligt nog som om det sliter mer än att springa alla 20 km (mer blev det inte men nånstans skall man börja) på raken då jag var rätt stel imorse.
Grymt svar med 4
Tackar för feed backen. Prövade igår och tog alla tre pass rätt lugnt. Känns dagen efter märkligt nog som om det sliter mer än att springa alla 20 km (mer blev det inte men nånstans skall man börja) på raken då jag var rätt stel imorse.
Grymt svar med 4
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 09:55Det är stor skillnad mellan att träna innan, på lunchen och efter jobbet än om man är på träningsläger med vila mellan passen.
Återhämtning efter träningen är otroligt viktig för att nå resultat. Annars bryter man bara ner kroppen.
Det är stor skillnad mellan att träna innan, på lunchen och efter jobbet än om man är på träningsläger med vila mellan passen.
Återhämtning efter träningen är otroligt viktig för att nå resultat. Annars bryter man bara ner kroppen.
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 10:04Lite skrämselpropaganda bara: Tänk på huden om du duschar så ofta. Smörj in med riktigt bra lotion efter varje dusch, och undvik vatten i ansiktet oftare än nödvändigt. Min bror duschade väldigt ofta en period då han tränade mycket och tänkte inte på sånt
Lite skrämselpropaganda bara: Tänk på huden om du duschar så ofta. Smörj in med riktigt bra lotion efter varje dusch, och undvik vatten i ansiktet oftare än nödvändigt. Min bror duschade väldigt ofta en period då han tränade mycket och tänkte inte på sånt
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 11:00"delar av huden i ansiktet helt sonika ramlade av om man nuddade vid den" 😀
Ha! Skrämselpropaganda indeed! Fy fanken vilken jobbig grej. Tänk att stå och snacka med nån och så kommer en liten vindpust...
*duns*
-"Åååååååååååh, inte igen. Det är så him
"delar av huden i ansiktet helt sonika ramlade av om man nuddade vid den" 😀
Ha! Skrämselpropaganda indeed! Fy fanken vilken jobbig grej. Tänk att stå och snacka med nån och så kommer en liten vindpust...
*duns*
-"Åååååååååååh, inte igen. Det är så him
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 18:57Jag kör en massa "vardagsträning" och streaking varje dag å inte faan duschar jag efter varje pass inte...huuuualien! Kuta på och duscha efter sista passet tycker jag...men vankas det älskog mitt på dan så får du väl göra en abrovinkel...hehe.!?
Jag kör en massa "vardagsträning" och streaking varje dag å inte faan duschar jag efter varje pass inte...huuuualien! Kuta på och duscha efter sista passet tycker jag...men vankas det älskog mitt på dan så får du väl göra en abrovinkel...hehe.!?