Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr trippelpass en dum ide?
You need to log in to create posts and topics.

Enligt uppgift var inga tagningar i Teletubbyland längre än tio minuter, annars var det risk för värmeslag på tubbisarna ...

Jag har kört 5x10km på en dag med 2 timmar mellan passen. Inget jag dog av 🙂

Låter mer som en utmaning eller tävling än flera träningspass. Det låter riktigt nedbrytande.

Det låter nästan som Halden Ultraintervaller (8 x 10 km under 24 timmar).

http://www.bjornj.net/hui/ (min Firefox spärrar just nu åtkomst till denna sida)

Anledningen till att sidan spärras är att det finns varning om skadlig programvara på den sidan så GÅ INTE DIT!

Jag har kört 6x10km på en dag med två timmar mellan passen. Jag dog inte heller.

Ni som körde 5*10 resp 6*10, antar att detta inte var på era dagar då ni jobbar. Det är skillnad på vila och vila mellan passen.

Sen är jag nyfiken på hur dagarna innan och dagarna efter såg ut i träning.

(inte menat som kritik)

Jag, systern och sambon körde på en ledig dag. Vi powerslappade i pauserna och åt sånt vi längtade efter, dvs fett, salt, cocacola och gröt. 3 dagar efter sprang vi samma mil igen och då var jag 24 sekunder från mitt pb på milen. Lite stel ibörjan, men de

Om man går tillbaka till trådskaparens fråga så handlar den om man kan springa 3 x 5-10 km per dag i lugnt tempo med flera timmar emellan varje pass utan att dra på sig skador, och att göra det regelbundet flera dagar i veckan.
Då skulle jag svara JA, vil

Vad jag har läst mig till (i andra hand) så har man funnit att dubbelpass ger bevisat bättre effekt än enkelpass, medan trippelpass inte tillför något extra. Be mig inte backa upp detta med detaljer eller trovärdiga referenser, dock.

There was actually s