Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En bra sak att tänka på för alla med GPS och Autopaus inkopplad är att det blir lite svårt för den att hitta satelliter i tunneldelen av loppet.

Håller med Malin, tänk positivt!
Hade inte tänkt på att GPS:en inte fungerar i tunneln, tack för den kommentaren!
😉

Är det någon som har koll på gång-avstånd mellan startplatsen, pendeltågstationen och flygplatsen?

Strax över en kilometer verkar det som.

Kan man gå från flygplatsen till startområdet?

Tack för tipset om att GPS:en inte fungerar i tunneln. Det hade jag inte tänkt på. Undrar vad som händer när man kommer ut ur tunneln igen och klockan får ny position 4 km från den förra???

Orkar du springa en halvmara så orkar du nog gå från flygplatsen till starten. Jag kommer resande från Finland och har en hel resväska.
Jag funderar faktiskt på att ha GPS´en i off-läge hela tiden och manuellt klocka km-tiderna.

Orkar gå från flygplatsen gör jag nog, men min fråga var mer OM man kan det, och i så fall HUR? Det är ju mest en massa stora motorvägar där ute i området.

Det finns en bro som verkar funka att gå och cykla över.

http://kartor.eniro.se/m/pELvH

Jag mailade just kansliet och tipsade om att de borde skylta vägen till startområdet för de som kommer med flyg eller tåg till Kastrup. Återstår att se om det blir så.

@Anders 84, tack för länken till kartan. Ser bra ut med den där bron, eller om det möjligen är en tunnel.