Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

23 000 anmälda
19 055 startade
16 806 kom i mål

Årets VR bjöd på klassikt svenskt sommarväder, en del värme, mera regn och lite vindar.

Undrar hur detta kommer att påverka trycket på sig att anmäla sig till nästa års VR?

Lite OT
Tycker dom borde införa tvångs-stopp vid alla depåer 🙂 för alla cyklister.
Bort med SUB-grupperna och ha en trafikvetts-lektion för alla som ska köra VR 🙂

det såg väl ut som vanligt ungefär, det faller ju alltid bort några procent som inte startar och som bryter

Finns säkert många fina prestationer - jag är (minst sagt) lite imponerad över Karin Linnersund här på Funbeat som körde på 10.20 själv (dvs låg inte bakom någon som drog någon gång). Det går bevisligen att ta sig runt snabbt utan att ligga i klunga.

Kan

Tror även att hanteringen av folk som bröt kommer att påverka trycket till nästa år...
Jag kommer skriva ner en ordentlig förklaring till vad jag menar senast ikväll

Jag tycker det känns fel att de släppa platser i sept som sälje ut på 5-6dagar och sedan att 17% inte starta.

Jag hade gärna cyklat i år men när jag inte fick plats i sept planerade jag andra lopp.

Men nu vet jag att jag måste anmäla mig själva dag 1 e

Det är ganska lätt att få tag på platser under transferperioden också.

Jag startade väldigt tidigt (20:10). Körde förbi ganska många i början och efter Jönköping blev det allt mer glest på banan. Stannade för mat 3 gånger.

Av det som beskrivits av hets, trängsel, dåligt betende och dumheter i depåerna såg jag ingenting.

K

Förstår inte varför VR inte tillämpar samma system som Vasaloppet/Lidingöloppet dvs de snabbaste startar först följt efter de näst snabbaste osv. på så sätt kan de som vill cykla snabbt göra detta utan att behöva cykla förbi de som vill ta det lite lugnar

Det är ju rätt svårt att planera för ett lopp i juni redan i oktober. Jag anmälde mig direkt, blev gravid, sålde min plats under transferperioden, fick sedan missfall och grämde mig över att jag inte hade kvar startplatsen. Nu har jag ledsnat på att anmäl