Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vi kör bara om om det är fritt från möte (om man kan gå ut i mötande fil) eller om vi kan köra om i "rätt fil", annars väntar vi. Precis som bilar gör..

Ja, men kruxet är om det finns folk&fä som inte ser mer än hjulet framför sig.
Jag tror inte att ni varken kollar bakåt eller endast går omkörningar om det fritt framåt så även den på sista hjul har en säker omkörning..
Om allt är så lyckat varför är det

Fast jag kan bara tala för min grupp och hur Hofvet kommunicerar ut att vi ska uppföra oss. Sen vad alla andra gör, det vet jag inte.

Men jag såg flera grupper som låg utsmetade över hela vägbanan i kurvor med noll sikt m.m... så det finns många som helt

Vad är "uppdraget" på ett motionslopp?

Att ha så jävla kul som möjligt, på ett säkert sätt.. och sen såklart att få alla i gruppen i mål under (i vårt fall) 9 timmar.. 😀

Uppdrag kanske var fel ordval..

Gormandet är ju kommunikation människor emellan i stark fartvind. Ligger du å fiskör själv har du ingen att snacka med. De är bara avundsjuka.

"Vi kör bara om om det är fritt från möte (om man kan gå ut i mötande fil) eller om vi kan köra om i "rätt fil", annars väntar vi. Precis som bilar gör.. "

Detta är inte personligen riktat till någon speciell.

Nu har jag bara iofs cyklat den lilla nätta

Nina, som jag skrev, håller sig alla till höger och inte ligger och vinglar hela vägens bredd så är det ju inget problem. Var med om att åtskilliga låg 4-5 i bredd och vinglade runt som fulla kajor. Fullständigt livsfarligt, även om det skulle ske på andr

Jag är all for att försöka separera organiserade klungor från "vanliga" ensamåkare.. vi stör ju uppenbarligen varandra fast vi vill väl, båda parterna.

Fast vi är inte tävlingscyklister, vi har ingenting på en tävling att göra. Vi är, faktiskt, helt vanl

Det kallas ett motionslopp men lopp och tävling...snarlikt enligt många. Mig spelar det ingen roll vad man kallar det men tanken är väl att ALLA ska få vara med på VR.
Jag tror inte de kommer göra om något till nästa år förutom att försöka få mer bilfria