Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 11:56Stefan (t+)
Stefan (t+)
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 14:13Bort med klungkörning och Sub grupperna, eller gör om rundan till en cykeltävling. Prestationen är för mig att på egen hand visa att man klarar 30 mil. Jag håller de som cyklar på oväxlade - treväxlade standardcyklars prestationer i en division långt över
Bort med klungkörning och Sub grupperna, eller gör om rundan till en cykeltävling. Prestationen är för mig att på egen hand visa att man klarar 30 mil. Jag håller de som cyklar på oväxlade - treväxlade standardcyklars prestationer i en division långt över
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 14:18Fast vi som kör i SUB-grupp är också "bara" glada motionärer som cyklar omkring för att det är så himla kul.
Enda skillnaden är att vi har upptäckt hur fantastiskt kul det är att cykla i grupp och att vi väljer att genomföra VR på detta sätt (och VR till
Fast vi som kör i SUB-grupp är också "bara" glada motionärer som cyklar omkring för att det är så himla kul.
Enda skillnaden är att vi har upptäckt hur fantastiskt kul det är att cykla i grupp och att vi väljer att genomföra VR på detta sätt (och VR till
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 14:30Det logiska hade ju varit att de snabbaste startade först. Men parallellen till Vasaloppet är lite svår, de har maxtider och snördragningar som begränsar hur lång tid målgången behöver vara öppen. I så fall behöver man nog göra om Vättern också till tävli
Det logiska hade ju varit att de snabbaste startade först. Men parallellen till Vasaloppet är lite svår, de har maxtider och snördragningar som begränsar hur lång tid målgången behöver vara öppen. I så fall behöver man nog göra om Vättern också till tävli
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 14:42Har svårt att tänka mig att Bäckstedt och Co vill ge sig ut kl 20.00 på fredagen med reflexer och lampor på cykeln...
Tycker i alla fall det fungerade smidigt att ha en motorcyklist framför vår grupp hela vägen. Han höll koll på mötande trafikanter
Har svårt att tänka mig att Bäckstedt och Co vill ge sig ut kl 20.00 på fredagen med reflexer och lampor på cykeln...
Tycker i alla fall det fungerade smidigt att ha en motorcyklist framför vår grupp hela vägen. Han höll koll på mötande trafikanter
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 14:45Första starttid 0700. Fördelen skulle vara att du kan släppa grupper med någon minuts mellanrum istället för 2 som idag. Sannolikt skulle grupperna kunna vara lite större också då cyklisterna kommer vara jämnare.
Första starttid 0700. Fördelen skulle vara att du kan släppa grupper med någon minuts mellanrum istället för 2 som idag. Sannolikt skulle grupperna kunna vara lite större också då cyklisterna kommer vara jämnare.
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 15:02Att alla har olika ambitionsnivåer och förutsättningar är ju inte ovanligt, eller hur? De som kör i snabbgrupperna gör ju det inte för att skrika och vråla på långsammare cyklister utan för att se till att deras mål nås och undvika olyckor. De långsammare
Att alla har olika ambitionsnivåer och förutsättningar är ju inte ovanligt, eller hur? De som kör i snabbgrupperna gör ju det inte för att skrika och vråla på långsammare cyklister utan för att se till att deras mål nås och undvika olyckor. De långsammare
Quote from Rasmus Olsson on 17 June 2012, 15:12Tillägg till Tomas, så säger ju trafikförordningen att fordon ska föras till höger på vägen.
Tillägg till Tomas, så säger ju trafikförordningen att fordon ska föras till höger på vägen.
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 15:45Det blir väldigt lyckat med två motionärer till höger som rullar på i 15-25 km/h sedan kommer"elit"motionärerna på omkörning i 35-45 km/h och ytterst kommer de lite rappare i + 45 km/h. Alla kör givetvis i par, minst!
Då räcker inte höger sida till längr
Det blir väldigt lyckat med två motionärer till höger som rullar på i 15-25 km/h sedan kommer"elit"motionärerna på omkörning i 35-45 km/h och ytterst kommer de lite rappare i + 45 km/h. Alla kör givetvis i par, minst!
Då räcker inte höger sida till längr
Quote from Funbeat user on 17 June 2012, 15:54Jaa, heja David och så kommer team Bäckstedt, två husbilar och en långtradare samtidigt. hur gör man då????
///tomasp
Jaa, heja David och så kommer team Bäckstedt, två husbilar och en långtradare samtidigt. hur gör man då????
///tomasp