Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om folk hade klätt sig lite bättre hade inte så många brutit. Gör om gör rätt till nästa år 😉

"Enda incidenten var att jag höll på att köra på en igelkott i backen upp vid Kaxholmen, men det kan nog varken jag eller igelkotten göra något åt."

Johnas, då måste det varit du som låg en liten bit framför mig som jag såg. Jag varnade de som kom efter

@ P

Vi får hoppas att igelkotten klarade sig. Bil med båtrailer såg jag inte någon och jag hade som sagt fö ett helt incidentfritt och komplikationsfritt lopp. Ett stopp mer än planerat pga regnet, fick fixa till klädseln.

Det suraste jag såg var en c

Bara ett par reflektioner i denna diskussion som dyker upp varje år.

Att ligga ett par i bredd och cykla i lagom behaglig fart enligt en själv och småprata med kompisen och då och då cykla om andra som gör detsamma, är inte heller att visa hänsyn till de

Ja?
Det är viss skillnad när det är någon SUB-kultur som dyker upp jämfört med att mindre grupper av snabbare cyklister startar ihop som det var tidigare. Då fanns det vanligtvis en "snabbgrupp". Jag körde i den 1996. Den bestod av (fd.) tävlingscykliste

"Blir det VR nästa år så blir det definitivt start runt 20.00 igen. "

Ja verkligen. Andra året i rad jag startar runt 20 tiden och ja så mycket bättre, tycker jag.

Sen vid tvåtiden kan man gå ner och titta på eländet.

Bara en sån sak som solnedgången

Orkar inte läsa allt nu, men jag är iallafall inte så positiv till VR. Bättre att dela upp det i 2 dagar, en med tidtagning och en utan. Då kan de som bara vill ta sig runt utan annan ambition få göra det i lugn och ro, samt de som har ambitioner att leve

David: trist när tävling går före omtanke om medmänniska/lagkamrat.
P: "Subborna".... har du läst de nya användarreglerna för fb? 😉

Rätt självklart att P. menar SUBborna, dom startar helst bekant efter solen gått upp.

Jag körde i en subgrupp men vi hade sagt innan att vi skulle ta oss i mål tillsammans. Nu hade vi ett haveri och två otäcka krascher som gjorde att vi inte fixade tiden. Men att rulla in tillsammans över mållinjen i Motala, det gjorde vi.

Vi starta 01:4