Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tror trycket på klubbarna att vara med kommer genom att medlemmarna vill köra, och ofta köra fort.
Starterna på lördagsmorgonen har nog bidragit till höjd säkerhet, men man ska aldrig vara nöjd. Jag startade 10:32 och hade nästan ingen trafik vilket var

> Upplever dock att Vättern trots VD och vinstintresse är lyhörda för säkerheten.

Jämfört med vad?

Ja jobbar inte VR rätt hårt med bilfri runda?
"Money Talks", tja det finns väll en och annan mutbar politiker!

Fredrik // andra motionslopp. Eller så skrivs det bara mer om det.
Personligen tycker jag man ska låta de snabba starta först, gärna seedat. Nove Colli lyckas få iväg 13000 på en timme...

Ja, men normala Cyklister hör o vidarbefodrar fram budskapet om en krasch bakom sig. "Man" kör inte vidare om man har en uppgjord plan.
Jag hoppas att ni hade roligt o att det var en upplevelse för (under)livet.
Jag läste precis en artikel om vilka proble

Sålänge folk återkommer trots klagande år efter år lär det inte hända så mycket.

Andrew: På t.ex. Quebrantahuesos startar alla 8500 "samtidigt". På ca 15 minuter har alla kommit iväg. Det går om man vill. Då blir det även lättare att få bilfria (avlysta) vägar eftersom man inte behöver stänga av lika länge.

Edit förtydligade avlysnin

Det är nog en minoritet som klagar och av dem bara en del som har så stora klagomål att de inte kan tänka sig att köra igen. Så länge platserna tar slut på några dagar måste rätt många börja rösta med fötterna för att det ens ska märkas. De som har mest s

Fredrik G // Kan inte annat än hålla med.

Den uppfattningen jag har fått av VR VD är att hon är väldigt öppen för förslag och feedback. Så har ni säkerhetsförslag etc. så hör av er till henne. Det är svårt för dom att gissa sig till våra synpunkter och förslag