Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

David har tydligen en megafon med sig i cykelpackningen

Eller så cyklar David inte så fort att vinddraget är ett problem ;-).

///tomasp

Varför likställa synpunkter och feedback med gnäll? Hur ska en organisation kunna utvecklas och förbättras istället för att stagnera, om inte folk lämnar synpunkter?

Gnäller gör de som gnäller för andras synpunkter. Har ni inte egna synpunkter. var då ty

Bruce: (t+)
Fp David: utdrag sub xx hemsida: "SubXX Team Naturelle cyklar för en god sak – vi stöttar Active Life Foundation, en fond initierad av Thomas Fogdö för att ge stöd och hjälp så att idrottsutövare som råkat ut för en skada att kunna återvända t

Jag förstår att åsikterna kring sub-grupperna går isär och jag förstår argumenten både för och emot.

Men för egen del är jag för (jag körde själv i en SUB9a i år). Anledningen är enkel. Det är en häftig känsla att cykla i en klunga, även för en motionär

Ja, det märks vilka som har cyklat mer än prattempo.

Körde i år både i täten på en snabb mastergrupp och i svansen på andra mastergrupper. Det märks att de cyklister som ligger i svansen generellt sett inte är lika vana vid gruppcykling, det uppstår luckor och folk har svårt att hålla jämna led. Många kör s

Det är lätt att tro att problemet med att luckan uppstår är att de som ligger bakom inte "kan hålla hjul", men det är lika sannolikt att det är de framför som kör för ryckigt.

Det sista är det mest troliga, att de framför kör ryckigt, exempelvis trampar å sen frihjular. Det blir ryckigt direkt bakom. Å de sist kommer vara uttröttade ganska snabbt av att spurta bromsa spurta.

Sitter och läser alla kommentarerna om sub och motionslopp.
Cyklade i en SUB 11 och vi var 18 personer med ett mål .

Eftersom många vill ta bort sub grupper för att det är ett motions lopp kan man undra vilken hastighet är max att cykla på ett motionslop