Quote from Funbeat user on 31 December 2008, 11:13Om en inte tränar löpning på hög nivå utan snarare sisådär 5 km per runda 3 gånger i veckan, behöver en verkligen stoppa i sig något direkt efteråt eller räcker det med vatten för att kompensera vätskeförlust?
Om en inte tränar löpning på hög nivå utan snarare sisådär 5 km per runda 3 gånger i veckan, behöver en verkligen stoppa i sig något direkt efteråt eller räcker det med vatten för att kompensera vätskeförlust?
Quote from Funbeat user on 31 December 2008, 15:19Jag har just varit ute och sprungit och detta mumsar jag på nu:
1 kopp varm oboy
2 (av mig hembakade) English muffins med smör, citronmarmelad och ost
1 lussebulle med fyllning.Milda makter så gott. (L)
Jag har just varit ute och sprungit och detta mumsar jag på nu:
1 kopp varm oboy
2 (av mig hembakade) English muffins med smör, citronmarmelad och ost
1 lussebulle med fyllning.
Milda makter så gott. (L)
Quote from Funbeat user on 1 January 2009, 18:34Jag hänger nog me David efter loppet.....Cognacen är väl inte i såsen ...eller??????
Å Ing-Maris muffins me smör lät oxo formidabelt....
Vatten efter ett lopp eller träningspass......tala om själv-destruktion....??!!??
//Kjell.
Jag hänger nog me David efter loppet.....Cognacen är väl inte i såsen ...eller??????
Å Ing-Maris muffins me smör lät oxo formidabelt....
Vatten efter ett lopp eller träningspass......tala om själv-destruktion....??!!??
//Kjell.
Quote from Funbeat user on 1 January 2009, 19:02I såsen, givetvis! Annars blir det till kaffet.
I såsen, givetvis! Annars blir det till kaffet.
Quote from Funbeat user on 1 January 2009, 19:04Då kommer jag till kaffet....Å du..! låt inte såsen koka för länge...//Kjell.
Då kommer jag till kaffet....Å du..! låt inte såsen koka för länge...//Kjell.
Quote from Funbeat user on 1 January 2009, 20:16Nej, Maria, du har helt rätt. Springer du fem km eller så behövs inte nåt speciellt ätmönster. Det räcker med att äta o dricka så att du mår bra!
Nej, Maria, du har helt rätt. Springer du fem km eller så behövs inte nåt speciellt ätmönster. Det räcker med att äta o dricka så att du mår bra!
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 11:48Anders - tack för svaret! Då ska jag bara lära mig att dricka ordentligt 🙂
Anders - tack för svaret! Då ska jag bara lära mig att dricka ordentligt 🙂
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:00Dricka ordentligt betyder i alla inte-extrema fall att dricka när man är törstig, och att inte dricka för sött. Sista tio åren har det blivit en otrolig trend av att dricka mycket, ofta o speciellt. Ivrigt finansierat och stöttat av bryggerinäringen (som
Dricka ordentligt betyder i alla inte-extrema fall att dricka när man är törstig, och att inte dricka för sött. Sista tio åren har det blivit en otrolig trend av att dricka mycket, ofta o speciellt. Ivrigt finansierat och stöttat av bryggerinäringen (som
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:36Fast Tena har uppskattat den trenden.
Fast Tena har uppskattat den trenden.
Quote from Funbeat user on 2 January 2009, 13:58Jaa ... en docent från Karolinska berättade på radio för några år sedan att inkontinens bland yngre kvinnor hade ökat med jag tror det var 30 ggr (=3000% alltså) sedan Spendrups o andra fått igång trenden med vattenflaskor på var o varannan kvinnas skrivb
Jaa ... en docent från Karolinska berättade på radio för några år sedan att inkontinens bland yngre kvinnor hade ökat med jag tror det var 30 ggr (=3000% alltså) sedan Spendrups o andra fått igång trenden med vattenflaskor på var o varannan kvinnas skrivb