Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄta efter löppasset?
You need to log in to create posts and topics.

Om en inte tränar löpning på hög nivå utan snarare sisådär 5 km per runda 3 gånger i veckan, behöver en verkligen stoppa i sig något direkt efteråt eller räcker det med vatten för att kompensera vätskeförlust?

Jag har just varit ute och sprungit och detta mumsar jag på nu:

1 kopp varm oboy
2 (av mig hembakade) English muffins med smör, citronmarmelad och ost
1 lussebulle med fyllning.

Milda makter så gott. (L)

Jag hänger nog me David efter loppet.....Cognacen är väl inte i såsen ...eller??????
Å Ing-Maris muffins me smör lät oxo formidabelt....
Vatten efter ett lopp eller träningspass......tala om själv-destruktion....??!!??
//Kjell.

I såsen, givetvis! Annars blir det till kaffet.

Då kommer jag till kaffet....Å du..! låt inte såsen koka för länge...//Kjell.

Nej, Maria, du har helt rätt. Springer du fem km eller så behövs inte nåt speciellt ätmönster. Det räcker med att äta o dricka så att du mår bra!

Anders - tack för svaret! Då ska jag bara lära mig att dricka ordentligt 🙂

Dricka ordentligt betyder i alla inte-extrema fall att dricka när man är törstig, och att inte dricka för sött. Sista tio åren har det blivit en otrolig trend av att dricka mycket, ofta o speciellt. Ivrigt finansierat och stöttat av bryggerinäringen (som

Fast Tena har uppskattat den trenden.

Jaa ... en docent från Karolinska berättade på radio för några år sedan att inkontinens bland yngre kvinnor hade ökat med jag tror det var 30 ggr (=3000% alltså) sedan Spendrups o andra fått igång trenden med vattenflaskor på var o varannan kvinnas skrivb