Quote from Guest on 23 June 2012, 09:22Hur fungerar kroppen.
Jag kör aldrig löpning 2 dagar i rad, efter långpass tar jag 2 återhämtningsdagar . Men efter gårdagens intervallpass undrar jag hur mycket vila kroppen behöver.
Mängden var lite, men ansträngingen var maximal.När jag är inne i st
Hur fungerar kroppen.
Jag kör aldrig löpning 2 dagar i rad, efter långpass tar jag 2 återhämtningsdagar . Men efter gårdagens intervallpass undrar jag hur mycket vila kroppen behöver.
Mängden var lite, men ansträngingen var maximal.
När jag är inne i st
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 09:32Enligt Runners World - inte en källa jag brukar vända mig till, men - så gäller följande rent allmänt:
Så här mycket bör du vila från löpning varje vecka:
Om du är under 30: minst en dag i veckan.
Om du är 30-45: två dagar i veckan.
Om du är 45-50: tre d
Enligt Runners World - inte en källa jag brukar vända mig till, men - så gäller följande rent allmänt:
Så här mycket bör du vila från löpning varje vecka:
Om du är under 30: minst en dag i veckan.
Om du är 30-45: två dagar i veckan.
Om du är 45-50: tre d
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 09:51Åldersmobbing 🙂 "55+ och vila varannan dag".
Jag skulle säga att så tränar väldigt få i M55 som gör bra tider, för det blir lite för svårt att få ihop nödvändiga löpmängden med så mycket vila. Visserligen känner jag en god löpare som gör det, å andra
Åldersmobbing 🙂 "55+ och vila varannan dag".
Jag skulle säga att så tränar väldigt få i M55 som gör bra tider, för det blir lite för svårt att få ihop nödvändiga löpmängden med så mycket vila. Visserligen känner jag en god löpare som gör det, å andra
Quote from Funbeat user on 23 June 2012, 10:27Man kanske inte behöver bry sig så mycket om vad som står i Runners World, Leif. Den har ju på senare år blivit mindre av en tidning för löpare och mer av mysiga intervjuer och ett testmagasin för sporttoppar och pulsklockor.
Man kanske inte behöver bry sig så mycket om vad som står i Runners World, Leif. Den har ju på senare år blivit mindre av en tidning för löpare och mer av mysiga intervjuer och ett testmagasin för sporttoppar och pulsklockor.
Quote from Elias Engqvist on 23 June 2012, 23:48Håller med leif - jag tränar så mycket jag vill - ha!
Håller med leif - jag tränar så mycket jag vill - ha!
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 13:18Runners World har mycket sällan givit mig något värdefullt tips avseende träning. Undrar om dom har någon verklig människa som referens till 55+.
Jag tränar väsentligt mer än de föreskriver och mår bra av det, tycker iaf jag!
Runners World har mycket sällan givit mig något värdefullt tips avseende träning. Undrar om dom har någon verklig människa som referens till 55+.
Jag tränar väsentligt mer än de föreskriver och mår bra av det, tycker iaf jag!
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 13:25De kanske menar en person +55 som inte varit så himla aktiv tidigare, men som vill bli?
De kanske menar en person +55 som inte varit så himla aktiv tidigare, men som vill bli?
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 13:32Jag förstår mycket väl att deras tips är generella och naturligtvis inte är sanning för varje individ. Det bör då framgå, speciellt med tanke på relativa nybörjare som läser. De kan ha lättare att betrakta dessa tips som sanning istf att testa och känna e
Jag förstår mycket väl att deras tips är generella och naturligtvis inte är sanning för varje individ. Det bör då framgå, speciellt med tanke på relativa nybörjare som läser. De kan ha lättare att betrakta dessa tips som sanning istf att testa och känna e
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 13:36Ja, jag har ingen aning i just det här fallet, min erfarenhet av att vara 55+ är lite dålig än så länge och jag vet ännu mindre om hur man tränar som 55+ så jag bara fiskade efter ett förhoppningsvis sannolikt skäl till varför de skriver som de gör 🙂
Ja, jag har ingen aning i just det här fallet, min erfarenhet av att vara 55+ är lite dålig än så länge och jag vet ännu mindre om hur man tränar som 55+ så jag bara fiskade efter ett förhoppningsvis sannolikt skäl till varför de skriver som de gör 🙂
Quote from Funbeat user on 24 June 2012, 20:01Vi borde naturligtvis fråga RW vad de menar, till dess kan vi alltid ge oss ut i mer eller mindre fantasifulla spekulationer 🙂
Kanske sitter de där och vill konstruera tabellen och har egen erfarenhet från träning vid ..-20-25-30-35-40 åldern åsså extr
Vi borde naturligtvis fråga RW vad de menar, till dess kan vi alltid ge oss ut i mer eller mindre fantasifulla spekulationer 🙂
Kanske sitter de där och vill konstruera tabellen och har egen erfarenhet från träning vid ..-20-25-30-35-40 åldern åsså extr