Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅterhämtning efter intervall
You need to log in to create posts and topics.

En vilodag kan väl innebära att man tränar något annat istället för löpning. En tanke iaf.

@Erik, de 5 du känner utgör sannolikt inte heller någon målgrupp för RW 😉

Vilodag behöver inte nödvändigtvis innebära inte_träna_någonting utan kan vara träning med låg intensitet.

Visst finns det något bakom RWs tabell, för mig tar återhämtningen eft

@Leif
Endast om någon gjorde film av RW

Jag måste säga att jag nog tycker värdena som AB återger som en generell rekommendation inte är så pjokiga. Att som 50-åring köra 4 löppass i veckan är nog rätt välavvägt. Detta för ett normalt program kanske innebär ett långpass, ett intervallpass, ett s

"Minst" varannan dag mellan tuffa högintensiva pass kör nog de flesta oavsett nivå. Sedan handlar det om hur man på bästa sätt förbereder sig för nästa hårda pass. För en viss nivå med en viss totaldosering krävs en viss typ av utfyllnadstid. Om det handl

Samtidigt så brukar man ju känna ganska bra om vilan varit tillräcklig. I alla fall gör jag det, nu när jag är äldre och tränar mer men har en bättre bas och när jag var yngre och tränade mer sporadiskt.

Lite skojigt är det då att när jag var yngre trän

Gammal är vis, ung är dum 😉

Gammal är oftare mer erfaren än ung (H) Inte nödvändigtvis därmed klokare 😉

Björn Suneson avslutar imorgon sin löning Coast to coast, alltså tvärsöver USA, har nu sprungit 97 dar i rad - jag tycker det är fascinerande att läsa hans rapporter:
http://www.suneson.se/

Kanske inte direkt svar till TS men jag tog chansen...

Fast Björn Suneson tränar ju inte, han turistar.