Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÅterhämtning/uppladdning.
You need to log in to create posts and topics.

Själv skulle jag aldrig köra så länge utan att dricka sportdryck. Glykogendepåerna tar ju slut, klart du blir sliten efteråt. Eller har jag missat nåt?

Jag dricker nästan aldrig sportdryck på träning. 3 mil nu i helgen gick utmärkt på bara vatten.

nej sportdryck tror jag inte behövs, men kanske lite vatten med sig under löpningen. Nån som har nåt tips på bra vätskebälte/väska eller annat?!

Våga vägra sportdryck! På pass över 2 mil brukar jag ha med mig lite russin och nötter i påse. Annars bara vatten. Det funkar hur bra som helst.

Jag har med mig vatten på nästan alla pass, Beroende på längd så blir det antingen min "handflaska" Nathan QuickDraw 6,5 dl eller min nyinköpta favorit Amphipod 3 dl.
Försöker åtminstone få i mig 3-5 dl/mil och känner mig mycket sällan speciellt sliten ef

I det så underbar härliga FunBeat så hamnar snart "Återställning" till vad man ska dricka under träning. Jag håller först med alla om att vatten är bäst under typ 20 km ....å sen så frågade du om åter -hitan å ditan...ta en bira vet ja....ref dietist så ä

var på SPA i helgen.. maken till återhämtning/uppladdning får man leta efter 🙂

Pass under 1 tim. behövs ingen vätska. På pass 1-3 tim vätskebälte med vatten.

Direkt efter träning, d.v.s. före dusch, en banan och en Proviva Active. Efter dusch lagad mat så fort som möjligt.