Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det finns rismjölk också! Glöm heller inte mandelmjölk och annat.

Ett tips är att kolla på veganmat, även veganer tränar väl? Kolla t ex http://www.brendanbrazier.com/book/index.html
Även om du inte tar hela dieten med hull och hår så finns det alltid i

Komjölksproteinallergiker kan ibland utveckla en korsallergi mot soja eftersom proteinen är så lika. Man brukar dock inte rekommendera vuxna komjölksproteinallergiker att undvika sojaprodukter om de inte visar tecken på den allergin också (däremot småbarn

Puh. Det börjar bli mycket att hålla reda på här...Har blivit ordentligt duktig på att förstå innehållsförteckningar i alla fall.
Tacksam för alla förslag som ni ger mig. Provat med soppa efter och det funkar ganska bra. Mår inte lika illa så jag håller

Det finns en hel hög andra "nötmjölk" man kan göra för att få lite variation.. Cashewmjölk, mandelmjölk, mm.

http://www.rawfoodrecept.com/2010/06/cashewmjolk.html

Då är det ännu större anledning att laga mat från grunden.

Jo, bara att leta fram kokboken och leka kock. Tror jag fick en sån bok i studentpresent för typ 300 år sedan =).
Blir orolig när jag läser innehållsförteckningar och ser vad man stoppar i sig. Skulle handla når lättsamt häromdagen, pytt i panna, upptäckt

Strunta i pyttipannan och gör Biff Rydberg istället. 🙂

Som sagt, ska man leta mjölkfri mat då är det mkt färdigt man får hoppa över. Kinamat brukar vara ett säkert kort om man vill gå på restaurang.
Mjölk/vasslepulver ingår som smakförstärkare i många färdiga kryddblandningar, eller i t ex korv och charkuteri

En kall öl kan ju funka också - om man gillar öl förstås. Dansk öl lär dessutom vara c-vitaminberikad för att befolkningen inte ska få skörbjugg!
(t+)

Om det är helt sant vet jag inte, men i alla fall vissa märken innehåller askorbinsyra...

Urban jag vet att vassleprotein kommer från mjölk, men jag skrev ju faktiskt

"Vitargo borde väll också funka bra att blanda ut i vatten.
Har inte kollat alla deras produkter men det kan du ju göra själv här"

Jag kolla bara de översta som inte har något