Quote from Elias Engqvist on 29 July 2008, 00:34Hed är mycket mer prisvärt än Zipp! Och deras carbonhjul är toklätta 🙂
Och det ska vara tub!
Hed är mycket mer prisvärt än Zipp! Och deras carbonhjul är toklätta 🙂
Och det ska vara tub!
Quote from j sollerman on 29 July 2008, 00:35vilka hed är de som gäller då?
vilka hed är de som gäller då?
Quote from j sollerman on 29 July 2008, 00:35klart att de beror på va man ska ha dom till...
klart att de beror på va man ska ha dom till...
Quote from Elias Engqvist on 29 July 2008, 00:45Precis - jag har Jet 50 framhjul - men Alps är annars en klassiker...
Precis - jag har Jet 50 framhjul - men Alps är annars en klassiker...
Quote from j sollerman on 29 July 2008, 00:46Stinger Carbonlite 60 ser trevliga ut!
Stinger Carbonlite 60 ser trevliga ut!
Quote from Lars Ekegård on 29 July 2008, 06:01På touren i år så var det några i Slipstream som körde Stinger trots att laget är sponsrat av Zipp, finns bara som tub.
Vill man ha kanttråd så är det Jet som gäller.
På touren i år så var det några i Slipstream som körde Stinger trots att laget är sponsrat av Zipp, finns bara som tub.
Vill man ha kanttråd så är det Jet som gäller.
Quote from ellen olsson on 29 July 2008, 08:50Om man vill ha lätta aerohjul så kan man lägga ner tanken på kanttråd.
Om man vill ha lätta aerohjul så kan man lägga ner tanken på kanttråd.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 29 July 2008, 12:53Jo, jag har ju kollat lite på olika vikter och tester, som du Fredrik tipsade om. Exempelvis skiljer det 400g mellan tub och clinchervarianten av Sonic Hyper. Det samma gäller för Cosmic carbone SL, som också är intressanta. Zipp är aningen dyra... Finns
Jo, jag har ju kollat lite på olika vikter och tester, som du Fredrik tipsade om. Exempelvis skiljer det 400g mellan tub och clinchervarianten av Sonic Hyper. Det samma gäller för Cosmic carbone SL, som också är intressanta. Zipp är aningen dyra... Finns
Quote from Funbeat user on 29 July 2008, 13:09Vinner du på kanttråd så är det inget problem.
Om du däremot flyger av och blir frånåkt så är det en del att tänka på.Alla sagor om hur jobbigt det är med tub är just sagor.
Dock ska du inte kissa med tubklister på fingrarna om du kramar LillStoffe.
Vinner du på kanttråd så är det inget problem.
Om du däremot flyger av och blir frånåkt så är det en del att tänka på.
Alla sagor om hur jobbigt det är med tub är just sagor.
Dock ska du inte kissa med tubklister på fingrarna om du kramar LillStoffe.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 29 July 2008, 13:15Nä, att använda lillstoffe och lim vore ju dumt, ungefär lika dumt som att smörja in en röv efter 75 mils åkning med linement istället för "rövsalva"....
Har inte gjort något av sakerna, åter till hjul va?
Nä, att använda lillstoffe och lim vore ju dumt, ungefär lika dumt som att smörja in en röv efter 75 mils åkning med linement istället för "rövsalva"....
Har inte gjort något av sakerna, åter till hjul va?