Quote from j sollerman on 7 August 2008, 15:41HED Alps
HED Jet
HED StingerVad är skillnaden, vilka ska man använda var och vilket är bästa allround?
HED Alps
HED Jet
HED Stinger
Vad är skillnaden, vilka ska man använda var och vilket är bästa allround?
Quote from Lars Ekegård on 7 August 2008, 17:06Stinger=helcarbon lättast och finns endast till tub, drygt 1400g paret.
Jet=kanttrådsfälg sammanlimmad med carbonprofil, drygt 1600g paret.
Alps=finns både tub och kanttråd, tillverkas inte längre men går att få tag på, vikt runt 1650g paret.
Har kört
Stinger=helcarbon lättast och finns endast till tub, drygt 1400g paret.
Jet=kanttrådsfälg sammanlimmad med carbonprofil, drygt 1600g paret.
Alps=finns både tub och kanttråd, tillverkas inte längre men går att få tag på, vikt runt 1650g paret.
Har kört
Quote from Funbeat user on 8 January 2009, 21:12Funderar mycket på detta med hjul. Har kollat in tester, trådar och försökt bli klokare. En fundering dyker upp när jag kollar testet som Fredrik G länkar till. Man kollar bara framhjul eftersom där är stora motståndet. Kan man då köpa t ex Mavic Cosmic C
Funderar mycket på detta med hjul. Har kollat in tester, trådar och försökt bli klokare. En fundering dyker upp när jag kollar testet som Fredrik G länkar till. Man kollar bara framhjul eftersom där är stora motståndet. Kan man då köpa t ex Mavic Cosmic C
Quote from Lars Ekegård on 8 January 2009, 21:58Hittade den här nyss.
http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=28467
Hittade den här nyss.
Quote from Elias Engqvist on 8 January 2009, 23:54Magnus jag har ett HED Jet 50 framhjul och det är då tub inte kanttråd!
Magnus jag har ett HED Jet 50 framhjul och det är då tub inte kanttråd!
Quote from Lars Ekegård on 9 January 2009, 05:13Trodde att bara Jet 60 och 90 fanns i tub men där ser man.
Var köpte du dom?
Trodde att bara Jet 60 och 90 fanns i tub men där ser man.
Var köpte du dom?
Quote from Elias Engqvist on 9 January 2009, 08:38trisports.com - men dom har inte 50 nu ser jag...
trisports.com - men dom har inte 50 nu ser jag...
Quote from Berit Bengtson on 9 January 2009, 09:40> Jag skulle titta allvarligt på Sonic Hyper som fått bra betyg i flera tester,
> bl.a. i franska Top Vélo.
>
> Se även:
> http://www.rouesartisanales.com/article-15441821.html
> (De står felaktig som "Sonic Super" i artikeln
> men den modellen har lägr
> Jag skulle titta allvarligt på Sonic Hyper som fått bra betyg i flera tester,
> bl.a. i franska Top Vélo.
>
> Se även:
> http://www.rouesartisanales.com/article-15441821.html
> (De står felaktig som "Sonic Super" i artikeln
> men den modellen har lägr
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 16:29Jisses.. sådär mycket har jag aldrig ens vågat tänka att lägga på en hel cykel. Men, men. Studentlivet är väl en annan värld.
Hur mycket gör ett par hjul? Nu har jag inte bytt på min lilla racer-ekonomiutgåvan för ca 6tusen på rea. Så jag vet ingenting o
Jisses.. sådär mycket har jag aldrig ens vågat tänka att lägga på en hel cykel. Men, men. Studentlivet är väl en annan värld.
Hur mycket gör ett par hjul? Nu har jag inte bytt på min lilla racer-ekonomiutgåvan för ca 6tusen på rea. Så jag vet ingenting o
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 16:46Om jag läser div tester rätt spelar framhjulets aero-egenskaper mycket större roll än bakhjulets. Då borde väl första hjul-investeringen för t ex en triatlet vara att köpa ett sjysst högprofil-framhjul?
Om jag läser div tester rätt spelar framhjulets aero-egenskaper mycket större roll än bakhjulets. Då borde väl första hjul-investeringen för t ex en triatlet vara att köpa ett sjysst högprofil-framhjul?