Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 14:10Hur resonerar ni vid kantvind?
Hur resonerar ni vid kantvind?
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 14:16Eftersom farten framåt oftast är betydligt större än den rena vinden, blir inte vindvinkeln så stor som man kan tro. Riktigt djupa fälgprofiler ger dessutom vid gynnsam kantvind en viss kraft framåt som delvis motverkar luftmotståndet.
Eftersom farten framåt oftast är betydligt större än den rena vinden, blir inte vindvinkeln så stor som man kan tro. Riktigt djupa fälgprofiler ger dessutom vid gynnsam kantvind en viss kraft framåt som delvis motverkar luftmotståndet.
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 14:21Då behöver du inte trampa?
Då behöver du inte trampa?
Quote from Lars Ekegård on 10 January 2009, 14:27Det var några som blåste av vägen på veterancupen förra året 🙂
Det var några som blåste av vägen på veterancupen förra året 🙂
Quote from Elias Engqvist on 10 January 2009, 15:31Rasmus, är detta då du ligger först i klungan och ingen tar vinden?
Rasmus, är detta då du ligger först i klungan och ingen tar vinden?
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 15:39Ja, detta gäller självklart när man cyklar ensam, eller först i en klunga, så att luften framför är ostörd. Bakom andra cyklister är luften rejält omvispad och då gäller andra siffror.
Sen handlar inte ett hjuls luftmotstånd enbart om den framifrånkomman
Ja, detta gäller självklart när man cyklar ensam, eller först i en klunga, så att luften framför är ostörd. Bakom andra cyklister är luften rejält omvispad och då gäller andra siffror.
Sen handlar inte ett hjuls luftmotstånd enbart om den framifrånkomman
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 16:03Om jag kör med dischjul så borde jag slippa trampa. Det har tyvärr aldrig hänt ännu.
Om jag kör med dischjul så borde jag slippa trampa. Det har tyvärr aldrig hänt ännu.
Quote from j sollerman on 10 January 2009, 16:21att du kört med dischjul ;)??
att du kört med dischjul ;)??
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 16:53>Riktigt djupa fälgprofiler ger dessutom vid gynnsam kantvind en viss kraft framåt som delvis motverkar luftmotståndet.
Låter helskumt. Kan du förklara den effekten? Jag har sett andra som har hävdat att det är så, men hittills ingen som ens har försökt
>Riktigt djupa fälgprofiler ger dessutom vid gynnsam kantvind en viss kraft framåt som delvis motverkar luftmotståndet.
Låter helskumt. Kan du förklara den effekten? Jag har sett andra som har hävdat att det är så, men hittills ingen som ens har försökt
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 16:54Placebo
Placebo