Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 16:49Psss. I Cykel gäller UCI-godkännda hjul.
Psss. I Cykel gäller UCI-godkännda hjul.
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 20:32Anders // Exakt min fråga några rader upp, men har inte fått några svar ännu! 🙁
Anders // Exakt min fråga några rader upp, men har inte fått några svar ännu! 🙁
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 20:37Jag hade köpt ett par Zipp 808 tub och sedan kompletterat med Zipp sub9 dischjul
Jag hade köpt ett par Zipp 808 tub och sedan kompletterat med Zipp sub9 dischjul
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 23:20"Jag hade köpt ett par Zipp 808 tub och sedan kompletterat med Zipp sub9 dischjul "
Ja, då är du uppe i närmare 27 000 kr...
Allvarligt talat fattar jag inte varför du ska ha ett par snorlätta aerohjul om du inte tävlar. Och om din ambition är att köra
"Jag hade köpt ett par Zipp 808 tub och sedan kompletterat med Zipp sub9 dischjul "
Ja, då är du uppe i närmare 27 000 kr...
Allvarligt talat fattar jag inte varför du ska ha ett par snorlätta aerohjul om du inte tävlar. Och om din ambition är att köra
Quote from Funbeat user on 9 January 2009, 23:25Vem frågar du, Paolo?
Vem frågar du, Paolo?
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 10:18Har nyligen lagt motsvarande ett bakhjul på semester med cykling, därav min fråga om att bara köpa ett framhjul. Det jag kollat mest på är Mavic Cosmic Carbon, som finns för kanttråd och med alu-kanter. Runt 6000 hamnar det på då. Vore kul om någon visste
Har nyligen lagt motsvarande ett bakhjul på semester med cykling, därav min fråga om att bara köpa ett framhjul. Det jag kollat mest på är Mavic Cosmic Carbon, som finns för kanttråd och med alu-kanter. Runt 6000 hamnar det på då. Vore kul om någon visste
Quote from Lars Ekegård on 10 January 2009, 11:46Andrew> För vanliga dödliga och om man inte kör tempo så är aero egenskaperna ganska marginella eftersom man då inte så ofta ligger i de farter då det lönar sig,
då är nog känslan viktigare och då gör det nog mer med ett riktigt bra bakhjul.
Cosmic Car
Andrew> För vanliga dödliga och om man inte kör tempo så är aero egenskaperna ganska marginella eftersom man då inte så ofta ligger i de farter då det lönar sig,
då är nog känslan viktigare och då gör det nog mer med ett riktigt bra bakhjul.
Cosmic Car
Quote from Elias Engqvist on 10 January 2009, 13:06Om du kör linjelopp är det ju just vikten (speciellt om det är backigt) och känslan som är viktigt. Vid tempolopp ligger du inte på rulle så då är minskat luftmotstånd A o O men det gäller kanske i ännu högre grad sittställningen (vilken är gratis)
Om du kör linjelopp är det ju just vikten (speciellt om det är backigt) och känslan som är viktigt. Vid tempolopp ligger du inte på rulle så då är minskat luftmotstånd A o O men det gäller kanske i ännu högre grad sittställningen (vilken är gratis)
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 13:29För min del handlar det om ifall jag ska ha ett bättre framhjul än mitt gamla Bontrager Race Lite när jag kör Triathlon-tävlingar på måttlig nivå.
Eller om det inte ger något att ha mer aero-hjul när man ändå inte snittar mer än typ 35 km/h på tempo i b
För min del handlar det om ifall jag ska ha ett bättre framhjul än mitt gamla Bontrager Race Lite när jag kör Triathlon-tävlingar på måttlig nivå.
Eller om det inte ger något att ha mer aero-hjul när man ändå inte snittar mer än typ 35 km/h på tempo i b
Quote from Funbeat user on 10 January 2009, 13:44Skillnaden mellan ett framhjul som är riktigt aero och ett vanligt, som vispar runt luften ordentligt, kan innebära så mycket som 0.5 km/h vid 35 km/h, så det är inte obetydligt.
Skillnaden mellan ett framhjul som är riktigt aero och ett vanligt, som vispar runt luften ordentligt, kan innebära så mycket som 0.5 km/h vid 35 km/h, så det är inte obetydligt.