Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 19:30För att inte tala om den våldsamma avsaknaden av vindtunnelanläggningar som inte är inlåsta hos utvecklare av militär hårdvara eller biltillverkare.
En bättre investering är nog snarare en bra effektmätare. Då kan man mäta sittställningens påverkan lika
För att inte tala om den våldsamma avsaknaden av vindtunnelanläggningar som inte är inlåsta hos utvecklare av militär hårdvara eller biltillverkare.
En bättre investering är nog snarare en bra effektmätare. Då kan man mäta sittställningens påverkan lika
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:13Här har vi en vindtunnel där både skid- och rodelåkare har blivit blåsta. Finns på KTH i Stockholm.
bild:http://www.flyg.kth.se/facilities/tunnel/images/tunnel.gif
http://www.flyg.kth.se/facilities/tunnel/index.htmlTyvärr vet jag inte riktigt hur den a
Här har vi en vindtunnel där både skid- och rodelåkare har blivit blåsta. Finns på KTH i Stockholm.
bild:http://www.flyg.kth.se/facilities/tunnel/images/tunnel.gif
http://www.flyg.kth.se/facilities/tunnel/index.html
Tyvärr vet jag inte riktigt hur den a
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:18Om nån donerar en mindre lada eller industrilokal med stor intern volym, så skulle det inte vara så svårt att svänga ihop en vindtunnel som duger för cykeltestning. Det enda är att startkostnaden skulle vara ganska hög. Några miljoner för att bygga allt.
Om nån donerar en mindre lada eller industrilokal med stor intern volym, så skulle det inte vara så svårt att svänga ihop en vindtunnel som duger för cykeltestning. Det enda är att startkostnaden skulle vara ganska hög. Några miljoner för att bygga allt.
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:21Zipp betalar stooora summor för att låna vindtunneln i San Diego(bra golfbanor).
Zipp betalar stooora summor för att låna vindtunneln i San Diego(bra golfbanor).
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:32Här har vi en vindtunnel till, finns i Bromma. Malpåsad just nu men kommer att tas i drift igen. Kontaktuppgifter: http://www.st.se/Page532.aspx
bild:http://www.jornmark.se/img/FFA/ffa014.jpg
Här har vi en vindtunnel till, finns i Bromma. Malpåsad just nu men kommer att tas i drift igen. Kontaktuppgifter: http://www.st.se/Page532.aspx
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:36Ser aningen förkrympt ut, den där, men det är svårt att få nån vettig uppfattning om storlek. Men för att testa cyklister bör man nog ha drygt två meter diameter i "midjan".
Ser aningen förkrympt ut, den där, men det är svårt att få nån vettig uppfattning om storlek. Men för att testa cyklister bör man nog ha drygt två meter diameter i "midjan".
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:39Ser ut som slutstationen för gröna linjen!
Ser ut som slutstationen för gröna linjen!
Quote from Funbeat user on 14 January 2009, 21:41Storleken räcker, de har bland annat hängt upp backhoppare i den.
Storleken räcker, de har bland annat hängt upp backhoppare i den.
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 14:51Vet någon om det hänt något revulotionerande mellan åren 07 till 08 när det gäller dessa hjul Mavic Ksyrium Elite ?
Hittat 07:or för 3200, 08:or för 4900.........
Vet någon om det hänt något revulotionerande mellan åren 07 till 08 när det gäller dessa hjul Mavic Ksyrium Elite ?
Hittat 07:or för 3200, 08:or för 4900.........
Quote from Funbeat user on 15 January 2009, 15:05*Suck* bilder på vindtunnlar men inget svar på frågan ... .
Om hjulets aero-egenskaper relativt allt annat är så okänt, varför köper så många högprofilfälgar? Bara för att de är alla o dyra?
*Suck* bilder på vindtunnlar men inget svar på frågan ... .
Om hjulets aero-egenskaper relativt allt annat är så okänt, varför köper så många högprofilfälgar? Bara för att de är alla o dyra?